Bestaan er pillen waardoor je niet zo vaak hoeft te plassen?

Ik loop vaak hard en met die kou moet ik vaker plassen terwijl mijnn blaas niet vol is. Ook moet ik heel vaak vlak voor een wedstrijd of training plassen terwijl ik net ben geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Of er pillen bestaan hiervoor weet ik niet. Andersom zijn er wel pillen.
Ik heb wel een andere tip voor je, mocht je die nog niet kennen. Als je er voor zorgt dat je warm bent aangekleed, en ook je buik!!!! Zorg ervoor dat er geen koude wind bij je buik kan komen, en tevens je rug. Je zou bijvoorbeeld een legging kunnen aantrekken en goed hoog optrekken, of je hemd IN je broek/onderbroek stoppen.
Succes met hardlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken een kereltje van tien dat moeite heeft met z'n plas ophouden, en die heeft daar medicatie voor. Ik weet niet hoe het heet, maar het ontspant de blaas, zodat het langer duurt voor je -moet- plassen.
Of je zo'n middel zomaar van je huisarts krijgt is een tweede, maar je zou het kunnen overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, die bestaan. Maar die zijn er niet voor om van het probleem af te zijn dat je met koude vaker moet plassen :-)

De medicatie die ervoor zorgt dat je vaker moet plassen, is medicatie die ervoor zorgt dat de blaasspier minder gespannen is. Dat zijn middelen als vesicare, toviaz, oxybutynine, etc. Werken tegen een overactieve blaas, overmatige aandrang, en urge-incontinentie. Als dit echt een probleem voor jou is, kun je het bespreken met je huisarts. Er zal dan echter eerst gekeken moeten worden waarom je zo vaak moet plassen. Het kan ook komen doordat je blaas juist te wéinig samentrekt, zodat er urine achterblijft in je blaas na het plassen, en je heel snel weer opnieuw moet. Dan werken middelen die de blaasspier tot rust brengen, juist averechts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry:MINDER vaak, ik was weer te vlug. Eerste zin van tweede alinea, moet dus zijn: medicatie waardoor je minder vaak moet plassen.