Ik heb laatste 2 weken 's avonds altijd pijn onderbuik en soms rug en ik plas veel meer als normaal het doet geen pijn wat kan dit zijn?

Ik ben 22 jaar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Rieneke1
9 jaar geleden
Vraag dat soort dingen toch niet hier, dit is een vraag voor je huisarts.
Beterschap!
Cryofiel
9 jaar geleden
Eerste gok: nierproblemen. Meer dan gokken kan ik niet doen. Ik ben namelijk geen arts. Wil je iets dat beter is dan een willekeurige gok die je via Internet krijgt van een willekeurige onbekende met willekeurige en onbekende motieven, ga dan even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt dat je pijn hebt en vervolgens dat je geen pijn hebt, wat bedoel je precies?
Inderdaad even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het plassen zelf is niet pijnlijk, dacht ik?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan het zijn dat je zwanger bent? Dit waren mijn 1e klachten namelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook nog een goeie mogelijkheid inderdaad. En kun je zelf makkelijk uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
...of insluiten, uiteraard.

Antwoorden (3)

De vraag is of je méér dan normaal plast, of váker dan normaal.

Om met dat tweede te beginnen: als je vaker naar de wc moet dan anders en je plast dan kleine beetjes en je hebt buik- en eventueel rugpijn, zou je heel goed een blaasontsteking kunnen hebben. De rugpijn zou erop kunnen duiden dat de infectie opstijgt naar je nieren (nierbekkenontsteking) hoewel ook een 'gewone' blaasontsteking soms rugpijn geeft. Meestal zit de rug/flankpijn dan aan één kant, hoewel beide nieren betrokken kunnen zijn. Of je een blaasontsteking hebt, kan de huisarts vrij eenvoudig vaststellen. Breng even wat urine (liefst ochtendurine, maar als dat niet lukt kan gewone urine ook) in een schoon potje naar je huisarts toe en laat dat nakijken.

Als je niet vaker plast maar echt méér plast, dus als je daadwerkelijk in een maatbeker geplast en ziet dat je meer plast dan dat je drinkt, duidt dat meestal op een nierproblemen. Je moet dan wel even rekening houden met het water wat er al in je eten zit. Op internet zijn wel redelijke tabellen daarvoor te vinden, zoek eens op mictielijst of plaslijst. Tenzij je plastabletten gebruikt, zou je niet meer vocht mogen verliezen dan je binnenkrijgt.

In beide gevallen moet je naar de huisarts, dus ik zou als ik jou was eerst eens bellen voor een afspraak. Leg even aan de assistente je probleem uit, als het vooral het vaker plassen is, hoef je misschien niet eens op het spreekuur gezien te worden maar is het inleveren van wat urine voldoende. Als je echt méér plast zonder dat je meer drinkt, maak dan zo snel mogelijk een afspraak bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb dezelfde klachten, al bijna halfjaar, Maar de huisarts kijkt er niet eens even naar. Hij heeft me een laxeermiddel gegeven,dat verergerde de klachten alleen maar! Voor een darmspecialist is een lange wachtlijst, van 8 maanden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar waarom zou je met deze klachten naar een darmspecialist gaan??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat. Ik ook darmproblemen erbij heb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, ik dacht dat je schreef dat je dezelfde klachten had, daarom begreep ik het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou bijna wel dezelfde klachten, pijn onderbuik! Bv en plassen vaak en veel
Ik ben natuurlijk geen huisarts..
Maar het kán ook zo zijn dat de pijn in je onderbuik en soms rug te maken heeft met heel erg moe zijn. Ik krijg dan namelijk ook altijd last, vooral van m'n rug. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het hier over iets medisch gaat. Ga zeker even langs bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn zus had dit toen ze zwanger was. Eerdere reacties geven ook al aan dat het een blaas- of nierbekkenontsteking kan zijn. Ga daarom sowieso maar naar de dokter.