Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn kleurlenzen slecht voor je ogen?

Dus stel je doet(goedkope) kleurlenzen in, van bijvoorbeeld de hema, zijn die lenzen dan schadelijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan bedoel ik kleurlenzen zonder sterkte!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/goedkope-lenzen-slecht-ogen.2136
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@LimaWhiskey ik bedoel specifiek kleurlenzen! Niet lenzen op sterkte, zoals in de andere vraag wordt gesteld. Even de de vraag goed lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik gedaan. Je kon uit die vragen ook goede reacties halen over hoe mensen er over denken. Ik bedoelde niet te zeggen: "Je vraag is al gesteld", maar "kijk, hier kan je meer vinden." Overigens heb ik je antwoord al getypt, ik denk dat die wel precies beantwoord wat je wil horen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, opzich is er geen probleem mee. Wel kan het voor jou vervelend zijn als je een afwijkend hoornvlies hebt omdat de lenzen allemaal dezelfde pasvorm hebben. Maar dat merk je heel snel, het irriteert dan.

Wanneer mensen wel last krijgen van kleurlenzen heeft dat te maken met een slechte hygiëne. Mensen die namelijk lenzen gebruiken om beter te kunnen zien maken ze dagelijks schoon en vervangen ze. Mensen met kleurlenzen gebruiken ze een keer, doen ze in het potje met vloeistof en gebruiken ze na een paar maanden weer en in de vloeistof kunnen bacteriën goed groeien, dit kan wél ernstige gevolgen hebben, tot aan blindheid toe. Hoe vaak dit gebeurt is niet duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
De hygiene is inderdaad belangrijk, schone vingers bij het indoen en uithalen, en goed bewaren
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing