Nee,

Men spreekt over een infectie als een micro-organisme, virus, prion of parasiet in een levend wezen is binnengedrongen en zich daar vermenigvuldigd heeft.

Je kunt een infectie hebben zonder koorts. Bijvoorbeeld een wondinfectie waarbij de temperatuurverhoging en roodheid alleen rond de wond blijft. Of een verkoudheid (=virus) zonder koorts.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar bij een infectie aan de nieren door een nierbiopsie ook niet?
Poet
10 jaar geleden
Als het een kleine infectie betreft dan zal je lichaam het vanzelf oplossen, waarschijnlijk zonder dat je het merkt. Als de infectie wat meer slagkracht van je lichaam vergt dan zul je daarbij wel koorts krijgen ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke bedankt voor je antwoord ik had drie dagen geleden namelijk mn bloed na laten kijken ivm die nierbiopsie en daar kwam uit dat er ergens een infectie zou zitten maar ik heb 1 dag een beetje koorts gehad en voel me ook niet ziek, nu is het geheel verdwenen.
Ivana
10 jaar geleden
6 dagen in het ziekenhuis gelegen met een longinfectie, geen koorts.
Plus