word je van thee drinken dik?

Ik drink heel erg graag thee en vooral in de ochtend en avond, maar ik doe er altijd een schepje suiker in en voor de rest niks.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van de thee zal je niet dik worden. Van de suiker wel. Maar alleen als je veel schepjes suiker "drinkt".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, ligt aan hoe groot het schepje is en hoeveel koppen thee je drinkt. Als je bv 10 glazen thee op een dag drinkt dan zijn dat wel 10 schepjes suiker. Van die schepjes suiker krijg je natuurlijk best wel wat calorieën binnen. Je kunt natuurlijk je thee zonder suiker gaan drinken; zal de eerste dagen niet zo lekker zijn omdat je moet wennen aan de minder zoete smaak. Maar het scheelt je op een dag al snel heel wat calorieën. Daar kwam ik achter toen ik op een dag besloot om zwarte koffie te gaan drinken ipv met suiker ;-)

Antwoorden (1)

Nee, van thee drinken word je niet dik. Het is warm water met een smaakje.
Dat schepje suiker bevat natuurlijk wel kcal, maar dat maakt je niet per se dik.
Alleen als je door die schepjes suiker boven je dagelijkse behoefte uit komt, maar zonder te weten wat je verder op een dag eet en drinkt en verbrand met je activiteiten is dit niet uitgebreider te beantwoorden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt beter water of thee drinken dan frisdrank of vruchtensap, dus je bent al gezond bezig.

Een klontje suiker is ongeveer 45 kcal: http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/calorieen-bevat-eetlepel-suiker-ongeveer.48176
Je krijgt dus 100 kcal binnen van je thee (uitgaande van 1 kopje in de ochtend en 1 kopje in de avond).

Toegevoegd na 13 uur:
Je kunt ook je thee zonder suiker gaan drinken. Heb ik ook gedaan, gewoon afbouwen door je schepje steeds kleiner te maken.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist. Plus.