Ja dat bestaat.
Volkorenbrood is brood gemaakt van de hele graankorrels. Dus van volkorenmeel.
Het klopt dat in Nederland het meeste brood gemaakt wordt van tarwe. Hierdoor is het meeste volkorenmeel gemaakt van de hele tarwekorrels.
Volkorenbrood wordt dus meestal gemaakt van tarwe. Maar kan ook gemaakt worden van de hele korrels van spelt, haver, maïs, gerst of rogge.
https://www.brood.net/gezondheid/volkoren
Indien je dus niet de hele graankorrels gebruikt van tarwe, spelt, haver, mais, gerst of rogge, heet het geen volkorenmeel en dus geen volkorenbrood. Dan krijg je bijvoorbeeld gewoon maisbrood, speltbrood of roggebrood.
Toegevoegd op 15 april 2019 10:15: afbeelding
Plaatje bij antwoord