Wat moet je doen om natuurlijk je honger gevoel te verminderen?

Met natuurlijk bedoel ik geen pillen, maar dingen die je in huis kan vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een natuurlijke manier om je hongergevoelt te verminderen is door iets te eten. Je lichaam geeft met honger aan voedingsstoffen nodog te hebben. Eiwitrijke en vezelrijke voeding vult het beste. Als je zorgt voor gevarieerde en volwaardige voeding, dan heb je minder snel weer honger.

Afvallen wil je: water drinken veel water! 's Morgens beginnen met een glas water. Koffie en zwart thee magere melk, geen suiker. Hele dag water drinken, geen sap of fris: suiker! Normaal gesproken eet je 3 keer per dag, wil je afvallen, bouw dan snackmomenten in. ontbijt - snack - lunch - snack - avondeten - snack De snackmomenten zijn juist om honger te beperken, met echte honger ga je veel meer eten. Neem komkommer paprika radijs/rettich en tomaat, wissel af en maak af en toe rauwkost salade, sla + met dressing (olijfolie+ azijn+ui+ knoflook+ peper+zout). Heb je vaker honger, overdag op school/werk momenten kan je deze oplossen door behalve veel water te drinken ook groente eten rauw of gekookt. Hiervan kom je niet aan, integendeel dit is goed om af te vallen. Ook eigengemaakte groentesoep is een goed idee. ---Kook 's avonds meer groente en wat je overhoudt is goed voor je ontbijt volgende morgen of om mee te nemen voor de lunch.--- Minder koolhydraten: maak eens andere spaghetti van bv courgette met tomaat rundergehakt, verse kruiden en Parmezaanse kaas. klaar in 15 min. Doe je best, er kan meer dan je denkt, YveMons! Toegevoegd na 2 minuten: Afvallen wil je: ...etc. n.a.v. een eerdere vraag "helpt het bij het afvallen als je zout op een ijsblokje doet en daaraan dan zuigt?"

Je hongergevoel vermindert door iets te eten... Je kunt er iets aan doen door te eten. Maar je wilt juist afvallen... Wat je dan kunt doen is iets eten waar nauwelijks calorieën inzitten. Dan vul je toch je maag maar kom je niet aan. Soms helpt het drinken van water ook, maar daar zijn wel grenzen aan. Afleiding helpt ook vaak. Als je bijvoorbeeld redelijk intensief aan het sporten bent, voel je het hongergevoel niet. Probeer maar eens een rondje te fietsen langs de buitenrand van de plaats waarin je woont, op zo'n hoog tempo dat je redelijk gaat zweten. Gedurende jouw rondje zul je geen honger voelen. Verder kun je het hongergevoel ook trainen. Eet eens net wat minder. Na zo'n maaltijd is je hongergevoel weg, maar eigenlijk had je wel wat extra willen eten. Als je dat een paar keer doet (hoeft niet iedere keer) wen je jezelf aan om ook met minder eten toe te kunnen. Ook uitstellen werkt goed. Krijg je om 17:15 flinke trek en weet je dat je rond 18:30 zult gaan eten, neem dan eens niets. Die vijf kwartier kom je echt wel een keertje door zonder een koek, een reep of een appel te eten. Wanneer je dit een keer of vier, vijf hebt gedaan, zul je gedurende die "gevaarlijke tijd" geen hongergevoel meer hebben. En mocht het je toch weer een keertje overkomen, dan weet je dat je sterk genoeg bent om er niet aan toe te geven.  

MAALTIJDREEP Normaal ving je die in de winkel 1 reep= 1 maaltijd Toegevoegd na 1 minuut: Als je wilt afvallen tenminste. Eten is toch wel belangrijk. Als je wil afvallen sport dan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100