Nagelbed kapot wat moet ik doen?

Ik heb veel stress en daardoor peuter ik veel aan mijn nagels. Nu is het zo ver gegaan dat de onderkant van mij nagel kapot is. Ik verschoon het goed met water en doe er een pleister op. Het engste is dat het lijkt alsof er een bult huid op zit. Ik ben hiervan erg geschrokken en weet niet wat ik moet doen. Het doet erg pijn. Ik hoop dat ik snel advies krijg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem twee keer per dag een sodabadje, handwarm, gedurende zo'n twintig minuten. Doe er dan jodium en een pleister op. Als het na een paar dagen niet verbetert, ga dan even langs de huisarts.

Antwoorden (1)

Bij een ontstoken teen of vinger is het verstandig om de ontstoken plek goed schoon te krijgen. Dit kun je doen door te weken in een badje met Biotex groen of in een badje met Soda. Het kan even prikken in het begin maar probeer 3 keer per dag 10 minuutjes weken in warm water met soda of Biotex.Kook het water en voeg één eetlepel Biotex of één eetlepel soda toe aan één liter water en laat het afkoelen totdat je er in kunt weken zonder je huid te verbranden. Na een paar dagen zal de ontsteking vanzelf weg trekken - See more at: http://www.gezondetips.nl/ontstoken-teen-of-vinger#sthash.mkHRQGzY.dpuf