mijn beugel mag er morgen uit, doet het schoonmaken pijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, normaal gesproken niet. Als je een retentiespalk krijgt achter je tanden kan dat wel je tong wat irriteren, maar als het goed is went dat vrij snel.

Nee, helemaal niet. Ik neem aan dat je een blokjesbeugel hebt die dus op je tanden gelijmd zit? De tandarts gebruikt een middeltje dat de lijm op laat lossen en 'wrikt' dan de blokjes voorzichtig van je tanden af. Ik vond dit een beetje vervelend voelen, maar het doet absoluut geen pijn, het is alleen het gevoel dat je ook voelt als je probeert met je vingers je tanden heen en weer te wiebelen. Waarschijnlijk heb je ook ringetjes om je kiezen, die eraf halen doet ook geen pijn, ze draaien die namelijk eerst wat losser en schuiven ze er dan gewoon af. Daarna zitten er nog wel wat lijmresten op je tanden, die worden er dan afgeborsteld. Dit doet ook geen pijn. Wel voelen je tanden daarna heel gek aan: heel erg schoon en heel erg kaal. De eerste twee dagen zat ik continu met mijn lippen en tong over mijn tanden omdat het zo 'kaal' voelde in mijn mond. Maar pijn? Neehoor! (zie ook de bronvermelding)

Bronnen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100