Kan je een teveel aan vit A krijgen door oogdruppels met vitamine A?

Teveel vitamine A is schadelijk.
Er bestaan oogdruppels met een zeer hoge dosis vitamine A. Als je deze veel gebruikt, zou je dan een teveel aan vitamine A in je lichaam kunnen krijgen? Via een verbinding van de ogen naar de neus (traanbuis) en zo naar de mond?
Of is dit niet mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe bedoel je via een verbinding van je ogen naar je mond? Waarom zou het naar je mond moeten gaan?

Het beste antwoord

van een paar oogdruppels zal je zeker geen te hoge dosis vit A binnenkrijgen of je zou wel het hele flesje moeten uitdrinken...
fremar