Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je van een stof allergie af?

Ik heb vanochtend van de huisarts gehoord dat ik waarschijnlijk allergisch ben voor stof. Maar wat doe ik hieraan? Mag ik dan nooit meer in aanraking komen met stof? Moet ik de rest van mijn leven medicijnen slikken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Huisstofmijtallergie is vervelend, maar je kunt er verder goed mee leven. Zorg dat je kunt dweilen in plaats van zuigen, dus het tijdperk vaste vloerbedekking is voorbij.

Zorg dat je beddegoed hebt wat je kunt wassen (dus een synthetisch dekbed ipv wol of dons) en gooi alle knuffels uit je bed. Kleedjes, pluizige gordijnen, spinnenwebben onder de kasten.... Allemaal vaarwel zwaaien.

Als je nog jong bent, kan het zijn dat je er overheen groeit en dat het minder wordt naarmate je ouder wordt.

Als je benauwd bent door je allergie, moet je wel braaf je medicijnen slikken, want anders gaat het bergafwaarts met je longinhoud.

Hieronder een link met een boel informatie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er bestaat zoiets als immunotherapie.
Bij deze therapie wordt je eens in de zoveel tijd blootgesteld aan kleine hoeveelheden van de stof(fen) waar je allergisch voor bent, net zo lang tot de allergie verdwijnt.

Voor meer informatie:

http://www.allergie-centrum.nl/page3/page10/page10.html

http://www.gezondheidsplein.nl/topic/3485/nieuw--Veel-gestelde-vragen-over-allergie-en-immunotherapie.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoffen!

Dat wil zeggen, regelmatig alles stofzuigen en stofvrij maken. Ook je beddengoed. Vervang zoveel mogelijk spullen die stof vasthouden door andere materialen.
Gordijnen, kleden, vloerbedekking houden veel stof vast.

Iedere dag alles stofzuigen scheelt al een hoop.
Een luchtbevochtiger in huis zorgt er ook voor dat er minder stof ronddwarrelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je waarschijnlijk niet vanaf!
Goed alles laten (zelf mag je dat niet meer ) stofzuigen dagelijks.
Vloerbedekking en gordijnen het huis uit, en je kunt redelijk leven!
Of je van die medicijnen afkomt zal de tijd moeten leren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.. niet stofzuigen want die stoten heel veel fijnstof uit. Ik heb overal linoleum liggen, regelmatig dweilen, dat werkt prima..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dan is er best mee te leven.
Heb het zelf namelijk ook, maar hoef er geen medicijnen meer voor te slikken!
Zeil/parket gebruiken, veel luchten, zorgen dat de lucht in huis niet te droog is (behalve als deze van buiten komt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom jij nooit vanaf... Dat is endemisch in jou... Je kunt wel zo min mogelijk van die allergie-oproepende stoffen in je leefmilieu maken... Dat is het beste wat je kunt doen...

Er is wel zoiets als gewenning aan die stoffen, maar dat is niet makkelijk... Je moet dan steeds weer net een heel klein beetje binnenkrijgen en niet tot reactie overgaan... Dat kan wel... Maar oplossen helemaal dat gaat niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding