Nog steeds aarsmaden na pilletje?

Ik heb sinds paar dagen aarsmaden ze waren ontzettend irritant en kon niet in slaapvallen dus was ik moe op mijn stage,

Ik heb dus een pilletje genomen en er werd mij verteld dat na het eerste pilletje ze dood gingen en dan na 14 dagen nog eentje moest nemen voor de eitjes die dan uitkomen en die ook dood zijn,

Nu heb ik mijn pilletje vrijdag genomen en had ik nog steeds die jeuk
vandaag moest ik naar de wc en ik kwam nog steeds bewegende wormpjes tegen in mijn poep.

Betekent dit dat ik iets niet goed heb gedaan? na 2 dagen zie ik ze nog of kost het een tijdje tot ze uitsterven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ivana
9 jaar geleden
Bel morgenochtend de huisarts even. Misschien mag je gelijk het tweede pilletje nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lees de bijslijter, dit is die van mebendazol wat zonder recept te verkrijgen is.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Wormkuur.aspx?mId=10704&rId=1034 De dosis is afhankelijk van de soort:
Heb je bijvoorbeeld zweepwormen dan is de dosis hoger en de duur langer.
Als ik de bijsluiter goed begrijp (en dat weet ik niet helemaal zeker) mag je deze zwaardere kuur ook zelf doen, de nog langere kuren alleen in overleg met een arts. In jouw geval even overleggen met je apotheek of huisarts.

Antwoorden (1)

Jij hebt uiteraard niks fout gedaan bij deze wormenkuur.
Dit is een veel voorkomende klacht bij kinderen en volwassenen.
Het is verstandig inderdaad de wormkuur tableten in te nemen.
Deze wormen leggen eitjes.
Eitjes kunnen overal zitten, bijvoorbeeld onder je nagels.
aan deurkrukken of voorwerpen.
Daarom is het belangrijk goed je handen te wassen.
Al was jij je handen niet goed en je zit bijvoorbeeld te eten of je stopt je vingers in je mond of je geeft ze door aan een ander waar je bijvoorbeeld lichamelijk contact mee hebt
Heel besmettelijk dus.
TIP!
1 : Zorg dat je handen goed schoon zijn en gewassen met zeep
2: Neem eventueel de deurkrukken in huis even grondig na met sop
3: Als het jeukt moet je proberen niet aan je kont te krabben dan heb je veel kans dat de eitjes onder je nagels zitten.
4: Als je de wormkuur tablet inneemt zorg dan ook voor schone handen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, !
Succes er mee