hoe kom ik van mijn labello verslaving af?

Ik gebruik al jaren labello (van kruidvat eigen merk) en ik kan niet meer zonder. Zelfs met zwemmen of sporten (ik dans 2 uur achter elkaar in de week) moet ik even snel naar mijn tas toe lopen om wat op mijn lippen te smeren. Mensen zeggen wel heel makkelijk 'stop ermee' maar dat lukt gewoon niet. Heeft iemand tips voor me?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, niet er helemaal mee stoppen in een keer. Je doet dit al jaren en je lippen maken daarvoor van zichzelf weinig vocht meer aan. Of, ze maken nog wel voldoende vocht aan, maar voor jou voelt dit alsof je weer nodig moet smeren.

Als je in een keer stopt, zal het ook wel goed komen. Maar, veel prettiger voor jou zal zijn om het langzaam af te bouwen. Stel een alarmpje in op je mobiel. Bijv. 1e dag mag je het om de 2 uur doen. De derde dag maak je er om de 2,5 uur van, de vijfde dag mag het om de 3 uur enz. Het zal je zo 2 of 3 weken kosten, maar dan ben je er mooi vanaf zonder de hele tijd met vervelende droge gevoel te hoeven rondlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afkicken (niets meer gebruiken dus) en daarna met heel veel doorzettingsvermogen (en begeleiding) niet meer terugvallen.
Er zijn twee manieren om af te kicken: gedwongen of vrijwillig. Vrijwillig vergt veel van je doorzettingsvermogen, maar is (gezien het vervolgtraject, waarvoor je ook weer doorzettingsvermogen nodig hebt) de beste manier.
Kort gezegd: je moet het echt willen…