Om iets te zeggen heb je nodig: je stem, je tong, je lippen, je kaken, je verhemelte, je adem en ga zo maar door.
Dat alles moet je bewegen, en daar heb je spieren voor nodig: praatspieren. Weet je hoeveel we er hebben? Ongeveer 100!!! Als je maar één letter zegt, heb je daar niet één spier voor nodig, maar een heleboel! Dan kun je je wel voorstellen hoe ingewikkeld het is om een hele zin te zeggen…
fremar
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
...en dan gebruik je bij het spreken ook nog lichaamstaal, dus tel maar door.
Fremar +