Kunnen nekklachten invloed hebben op de stem?

Ik heb af en toe een nekwervel die 'verschuift' waardoor de zenuwen beklemd zitten, dit veroorzaakt duizeligheid, pijnlijke uitstralingen naar mijn arm, nekklachten en het kan ook benauwdheid veroorzaken (heb ik niet vaak last van omdat ik kennelijk op de juiste manier ademhaal). Nu heb ik er alleen sinds een week of twee weer last van en merk ook dat ik minder controle over mijn (zang)stem heb. Kan dit met elkaar verband hebben???

En ja... ik ga een afspraak maken bij de fysio, was alleen nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Om te spreken hebben we verscheidene organen nodig.
deze organen worden bestuurd door spieren

Toegevoegd na 1 minuut:
door die verschuiving van je nek wervels staan somige spieren straker en hebben dan meer moeite om je orgaen aan te spannen