Wat te doen als je denkt dat je word buitengesloten?

Ik heb soms het gevoel dat ik word buitengesloten door mijn ziekte, mijn beste vriendin gaat nu niet meer met mij om maar met de mensen waarvan ik weet dat Ze mij buitensluiten bakerden mijn ziekte, ik wil het niet meer kan iemand mij tips geven?
Ik heb psoreasis, een huidziekte dus ga nooit mee naar zwembaden en bijna nooit naar het strand, kaarsje ik er ben doe ik wel gezellig, weet iemand iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (7)

Nodig je vriendin zelf uit en ga iets leuks doen. Al vind je een goed moment praat er dan even over maar hou het kort en begin er niet telkens over nieuw over. Probeer er een beetje bij te gaan horen door mee te doen met leuke dingen alleen zwemmen gaat in dit geval niet.
succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar ik heb al een paar keer met ze willen afspreken maar dan zeggen ze dat ze al plannen hebben of niet mogen terwijl ik ze later nog zie en hoor afspreken met anderen, wel bedankt
Wat vervelend zeg, maar weet je wel zeker dat je buitengesloten wordt om je Psoriasis?
Of voel je jezelf bij voorbaat misschien al buitengesloten/minder waard/lelijk en reageer je hierom wat afstandelijk op andere mensen, waardoor ze niet zo goed contact met je kunnen krijgen?
Dit zou ook kunnen hè!

Wanneer iemand zo stom is dat ie je buitensluit omdat je wat plekken op je huid hebt, zou ik die niet eens als vriend willen hebben, maar mooi andere vrienden zoeken. Echter om deze te vinden heb je wel een zeker gevoel van eigenwaarde nodig en ik hoop dat je die hebt of zo niet, daar aan gaat werken.

Verder hoop ik dat je ooit zo ver komt dat je gewoon lekker gaat zwemmen of naar het strand kunt gaan.

Ik heb een ex die heeft Psoriasis, dus ik weet wel met welke gevoelens dit gepaard kan gaan, kijk hij had ook problemen met bepaalde aspecten van intimiteit tussen ons terwijl dit voor mij geen enkel probleem was. Hij was afstandelijk omdat hij dacht dat ik vies van bepaalde plekken op zijn lichaam was, terwijl ik helemaal niet zo dacht maar hem gewoon lief en knuffelbaar vond!
OVERAL ;)
Maar zie dat maar eens uit te leggen aan iemand die zich altijd voor zijn huid schaamt. Daar is heel veel geduld en liefde voor nodig geweest.

Jij hebt het nu niet over intimiteit maar wel over buitensluiten en afstand, ik vraag me af in hoeverre je eigen onzekerheid hierin een rol speelt, want net zoals met mijn ex, vulde hij voor mij dingen in die helemaal niet klopten, en creëerde DIT juist de afstand. Niet zijn huidziekte op zichzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zo zegt, soms komt het echt door mij dat zeg ik dan ook, maar laatst was ik er niet bij het kerstontbijt en heb ik van mijn echte vrienden gehoord dat ze daad werkelijk blij waren dat" het schimmelbos" zoals zij het zijden er niet was, ik heb mensen waarvan ik al een tijdje niets meer van aantrek maar het valt me steeds meer op dat mijn vriendinnen waar we samen mee hebben gehuild in zware tijden zich bij hun aansluiten, wel bedankt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schimmelbos, wat een achterlijke naam!
Dit gaat veel verder dan buitensluiten, dit is gewoon iemand kei hard uitschelden!
Heel jammer dat deze vriendinnen zich bij die domme mensen die zoiets roepen aansluiten! Het zal hun eigen angst zijn om buitengesloten/gepest te worden dat ze zo reageren, maar dat heb je wellicht zelf ook al bedacht en ben je verder niet mee geholpen. Omdat ik het van zo dichtbij heb meegemaakt, weet ik wat deze ziekte met je kan doen, en ook hoe andere mensen er op kunnen reageren.
Maar in mijn situatie had ik een relatie als volwassene met een andere volwassene. Dat kun je eigenlijk niet vergelijken met uitgescholden en buitengesloten worden op school. Zitten er geen andere meiden in je klas waar je wel een leuke vriendschap mee op kunt bouwen? Soms is het beter om bepaalde mensen in hun sop gaar te laten koken, ook al heb je fijne herinneringen met hen. Of kun je er niet eens met ze over praten? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het beste advies is, omdat ik weet hoe hard het er soms op school aan toe kan gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat niet over je heenlopen. Sta rechtop,en gewoon met de tijd meegaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Kezman, wat bedoel je met 'met de tijd meegaan'?
Het is best moeilijk om niet over je heen te laten lopen wanneer andere mensen je op zo'n manier behandelen. Hoe doe je dat dan?
ik heb zelf ook psoriases, (ik weet niet hoe je het schrijft :$) maar vertel je vriendinnen gewoon, dat het totaal niet besmettelijk is ! En ik heb me spreekbeurt er ook over gehouden dat helpt ook dan weet gelijk iedereen wat je hebt en dat het niet besmettelijk is. En nog een tip, zeg het gewoon tegen je je vriendinnen dat je je buiten gesloten voeld, misschien deden ze het niet expres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lief antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad door onwetendheid kunnen mensen je buitensluiten, niet terecht maar ja.
Ik ken een hoop mensen die die huisziekte ook hebben. Ik heb geen enkel probleem met ze en ga erg graag met ze om.
Maar er zijn natuurlijk mensen in de wereld die niet zo denken. Die het zelfs vies vinden. Dat vind ik echt verschrikkelijk, want je bent niet vies.

Mijn advies? Bel je vriendin op en vertel haar wat je dwars zit. Zeg tegen haar dat je denkt buitengesloten te worden en dat je het daar erg moeilijk mee heb.
Het kan zomaar zijn dat ze het niet door heeftt gehad en het niet met opzet heeft gedaan. Punt is gewoon dat mensen het rond December gewoon erg druk hebben met van alles en nog wat en soms niet eens stoppen om adem te halen.

Praat met haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel vervelend en ik leef met je mee want ik heb het zelfde probleem.
Maar je moet beseffen dat je vriendin pas echt is als je niet je best voor moet doen.
als zij jou niet wil dan is ze geen echte vriendin. je zult dan iemand moeten zoeken die je trouw zal blijven ook al heb je een ziekte. want wat zij doet is niet iets wat een vriendin doet. en bedenk vooral in je zelf ''Kan mij het boeien wat die bitches van me vinden! ze kunnen stikken met hun meningen!''.
ik wens je veel sterkte en hoop dat je hier wat aan heb ik heb het ook mee gemaakt en ik ben er zo uit gekomen ;)
Xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft nergens voor te schamen dat je die huidziekte hebt, als mensen je buitensluiten,vanwege je uiterlijk, wordt het tijd om met mensen om te gaan, die je aardig vinden zoals je bent. Innerlijk is veel belangrijker, uiterlijk is maar een verpakking. Het buitensluiten, gebeurd sneller bij mensen die niks van ziektes begrijpen, daarom moet je het uitleggen aan mensen wat het is. Doen ze nog stom tegen je, dan ga je hen maar eens buitensluiten, weten ze meteen hoe dat aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is, wil niet kost wat kost geaccepteerd worden door een bepaalde groep. Weet je dat er een ludiek gezegde is: HOOR JE ER NIET BIJ? WEES BLIJ? Wil jij bij de groep mensen horen die anderen uitstoten, wil je door die mensen geliefd worden?
Wél ervoor zorgen dat je je psoriasis goed verzorgd, zoek veel info op erover en laat het een uitdaging zijn om je zo goed mogelijk te verzorgen. Steek géénenergie of moeite in diegen die je niet willen aanvaarde.