Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik, op een liefst natuurlijke manier, koortsuitslag?

Hoe ik het moet bestrijden weet ik wel maar ik heb momenteel de een na de andere blaar en wordt er een beetje vervelend van!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voorkomen lukt niet , het virus zit in je lichaam. Je lichaam moet de aanval ( de koortslip ) zelf oplossen.

Voor mij geldt dat ik de ellende van de koortslippen ben gaan oplossen door er scheerschuim op te smeren. Gewoon Gilette scheerschuim , werkt verkoelend. Nadat ik me "nat " ben gaan scheren , werden de koortslip symptomen steeds kleiner.

Ik heb nu nog wel eens een miniscuul wondje, scheerschuim er op en na een paar dagen helemaal weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helaas is dat niet te voorkomen op dit moment. Je hebt waarschijnlijk een lage weerstand en deze virus moet er nu even uit. Tea-tree oil helpt heel goed om het te behandelen. Voorkomen voor de volgende keer is je weerstand op peil houden.

Eenmaal de herpex simplex virus opgelopen, kom je er nooit meer van af. Bij verminderde weerstand slaat hij weer toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weerstand is blijkbaar een beetje laag....
Ik knap altijd erg op van een vit. C kuurtje : 1000 mg. bruistabletten 's morgens nemen. (Het pept ook op, dus als je het 's avonds neemt, slaap je misschien niet zo goed).
Wat je lichaam niet gebruikt, plas je gewoon uit.

En verder lekker aan de aardbeien en de verse seizoensgroenten - die zitten nu vol vitamines.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
■Er is ook een simpele methode die de opkomende koortslip kan terugdringen, nl. een eenvoudig ijsblokje. Wrijf gedurende enkele dagen (een paar keer per dag) met een ijsblokje over de plaats waar de koortslip dreigt op te komen en de koortslip zal zich op dat moment niet verder ontwikkelen.
■Na het eerste gevoel van een opkomende koortslip wat tandpasta op de plaats smeren (niet te dik), even laten zitten, goed schoonmaken en opnieuw een laagje tandpasta erop.
■Bij het opkomen van de koortslip wat bloemsuiker er op smeren (droogt in) of wat honing.
■De opkomende koortslip kan ook met wat betadinezalf ingesmeerd worden.
■Tenslotte kan alcohol bij de opkomende koortslip nog een rol spelen, enkele malen per dag voorzichtig met een watje erop deppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stukje knoflook over de plek gaan, maar zo snel mogelijk, dus niet een halve dag wachten dan he.. even herhalen en klaar. Het droogt direkt in en wordt niet eens een korstje. Helemaal goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding