Hoeveel kost een doos Prozac 20mg (Fluoxetine 20mg) in Nederland, en wordt het bedekt door de verzekering?

Prozac of Fluoxetine is dus een antidepressivum zoals iedereen weet, en het wordt heel vaak voorgeschreven... What ik wilde weten is

A. hoeveel een doos Prozac 20mg (Fluoxetine 20mg) in Nederland kost,

B. of het bedekt wordt door de verzekering, en

C. of je huisarts het kan voorschrijven?

Bedankt voor je antwoord!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Dit medicijn is alleen op doktersrecept verkrijgbaar en wordt daarom vergoed volgens de daarvoor geldende regels van de overheid en uw zorgverzekeraar .

Huisarts kan het voorschrijven.

Prijs: 20 mg 20 stuks ca 13 euro.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ja, het wordt (jammer genoeg) vergoed. Ik zeg dit omdat deze middelen veel te veel worden voorgeschreven en dat er heel veel mensen zijn die (bewust dan wel onbewust) vanwege de onderschatte bijwerkingen blijven slikken. Niet te snel aan beginnen dus als je je in een periode bevindt waarin je niet lekker in je vel zit, dit gaat in veel gevallen vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is logisch dat dit middel wordt vergoed. Per slot is dit (zware) medicijn voor sommigen noodzakelijk.
Wel steun ik je mening dat het te snel en te vaak wordt voorgeschreven...ps die min is niet van mij.