Waardoor heb ik steeds een soort onaangename kriebel onder mijn schouderblad?

Ik heb al meer dan een jaar een soort kriebel alsof er beestjes onder mijn schouderblad lopen.

Als ik dan een tennisbal tegen mijn schouderblad zet en tegen de deur druk dan gaat het weer even weg. Of als ik flink hard tegen de leuning van de stoel druk dan gaat het ook weer even wet. Soms merk ik er weinig van, maar soms is het heel nadrukkelijk aanwezig.

Het heeft niets te maken met wel of geen inspanning. Echter als ik even niets doe dan merk ik er natuurlijk wel meer van.

Wat kan dan zijn?
Gonna

10 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik dit lees denk ik als eerst aan een soort irritatie. Zou het kunnen zijn dat je een verkeerde zithouding hebt? Werk je veel aan een bureau? Probeer je stoel en bureau goed af te stellen. Vraag het ook voor de zekerheid eens na bij de huisarts.

Het beste antwoord

Soms kunnen spieren in je lichaam zich onwillekeurig vluchtig samentrekken, mede veroorzaakt door een verhoogde spierspanning. Dit is in jouw geval veelzijdige miniscule samentrekkinkjes in 1 spiertje. Zo te lezen kan het de supraspinatus spier zijn, deze loopt onder het schouderblad door. Op moment dat je druk uitoefent op deze spier, door middel van tennisbal of de leuning van een stoel doorbreek je het patroon van het voortdurende onwillekeurige samentrekken van deze spier.
Je zou kunnen proberen om het schoudergebied eens goed los te laten masseren door fysio of sportmasseur en onder andere de afvalstoffen in deze spier goed af te laten voeren. Ik ben ervan overtuigd dat die onaangename kriebel wel zal verminderen, zo niet wel zal verdwijnen.