Waarom ik onregelmatige steken en krampen heb achter het borstbeen?

Goedemorgen,

SInds een aantal maanden heb ik last gekregen van waarschijnlijk mijn slokdarm ( slokdarm spasmen). Onder en achter mijn borstbeen krijg ik onregelmatige steken/krampen wat soms een paar seconden/minuten aan houden en dan gaan ze weer weg en komen ze terug. Dit is niet elke avond maar het komt tegenwoordig steeds vaker voor.

Ik heb geen idee op welk moment het nou daadwerkelijk komt maar het komt voornamelijk voor als ik savonds heb avond gegeten of savonds later op de avond een bak magere kwark eet ( dit doe ik trouwens al jaren en nooit eerder last van gehad ).

IK zou graag willen weten of ik mij zorgen moet maken, omdat ik veel heb gelezen over slokdarmspasmen, omdat de symptonen grotendeels overeen komen, maar het zou ook iets anders kunnen zijn. Ze wijzen ook op hart problemen maar ik heb geen last van mijn linker arm of krijg het niet benauwd. Wel heb ik last met slikken tijdens de steken/krampen.

Overige informatie is dat ik een sporter ben, en dat ik een eetschema heb waarbij ik veel vezels, koolydraten en eiwitten op een dag eet, IK heb vorig jaar ook een allergie test gehad om te kijken of ik eventueel allergisch ben voor het een of ander. Ik ben allergisch voor alles wat heel erg harig is ( konijnen, katten, cavia;'s, paarden en bepaalde soorten van huisstofmijd ). Onlangs darm onderzoek gehad waarbij niets naar voren is gekomen, alleen een bacterie dat van zelf weg zou moeten gaan.

Graag zou ik willen weten of ik mij zorgen moet maken!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ben je in de laatste paar maanden bij de huisarts geweest?
Heb je ook last van zure oprispingen of veel boeren laten?
Heb je last van stress?
Ritsuka
10 jaar geleden
Heb je het ook als je de kwark combineert met iets vets als noten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verdere toelichting over dit probleem is dat ik inderdaad bij huisarts ben geweest met darm onderzoek, waaruit bleek dat alles in orde was ook de bloedwaardes, alleen kreeg ik teveel vitamines binnen. Ik moest stoppen met MULT vit pillen, en had een bacterie in de darmen die vanzelf moest weggaan zei de dokter. En kwark eet ik inderdaad met (wal)noten, maar gisteravond had ik bijvoorbeeld de steken gedurende 1 uur, voordat ik aan mijn kwark begon. Nu je het zegt valt het me ook op dat ik vaker moet boeren en dat er ook soms maagzuur optreed, dat merk ik aan de boertjes die ik laat. Buitenom dit heb ik ook problemen met winderigheid maar dat kwam door mijn voeding zei de dokter. ALsnog vind ik de steken akelig aangezien dit toch niet zomaar iets is denk ik.
Ritsuka
10 jaar geleden
Gezien de steken op die locatie, en de oprispingen en boertjes die je moet laten, zal het denk ik ergens bij je maagzuur liggen. Dit kun je ook bij de arts navragen, heeft denk ik geen connectie met je darmen, maar dat weet ik niet. Slik je nu nog iets van vitamines of andere pillen? ik weet dat ik soms wel eens last krijg van bepaalde pillen

Antwoorden (1)

Ik zou je toch aanraden naar je huisarts te gaan. Soms kan zoiets goed opgelost worden door medicatie. Is het bijvoorbeeld het slokdarmklepje dat niet goed sluit dan kun je al veel baat hebben bij een simpele maagbeschermer