ik krijg volgende week een plaatselijke verdoving voor me duim maar ik weet niet wat ik ga voelen en als ik verdoofd ben voel ik er dan niks meer van?

Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Neem de achterkant van een pen, en tik zachtjes op het midden van de nagel van je duim. Je "voelt" die aanraking wel, maar niet zoals je het zou voelen wanneer je op de huid van je duim zou tikken.

Ongeveer op dezelfde manier zul je alles voelen wat ze met je duim doen als je bent verdoofd. Je hele duim zal "aanvoelen" alsof ze met de achterkant van een pen op je nagel tikken. Je voelt dus nog wel dat er wat wordt gedaan, maar echt "tast-gevoel" is er niet, en pijn al helemaal niet.

De injectie zelf kan wel wat pijnlijk zijn. Meestal minder dan een bijen- of wespensteek op het moment dat je wordt gestoken. En ook maar heel kort.

Cryofiel
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
De verdovingsinjectie hoeft geen pijn te doen. Tegenwoordig kan bij de verdovingsvloeistof een vloeistof meegespoten worden die de zenuwen verdooft die voor het pijngevoel zorgden. Maar ik kan hiervan helaas geen voorbeeld op internet vinden.
Cryofiel
10 jaar geleden
Oh, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de toevoeging!
SimonV
10 jaar geleden
Graag gedaan. Bij een lokale ingreep verwachtte ik de pijn van de verdovingsinjectie. Tot mijn verbazing voelde ik niets. Ik vroeg m'n huisarts hoe dit kon, en hij gaf me bovenstaande verklaring.