wat betekend een rode plek op je gehemlte?

hee hoi Ik heb sinds kort last van een verkoudheid Ik heb vanavond ontdekt dat ik een rode plek op mijn gehemelte heb Ik heb op gezoekt wat het zou kunnen zijn maar kwam best schokkende dingen tegen Zouden jullie mij meer informatie kunnen geven ? Is dit ernstig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
3.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Nooit symptomen googlen, dan heb je altijd het ergste (volgens die site)
Amadea
8 jaar geleden
Ik zou me meer zorgen maken om die twee zwarte plekken bij de achterste kiezen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is mijn beugel
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat zijn van die ringen om de kiezen, waar de beugel aan vast zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je toevallig orale sex gehad en daarmee (stotend) contact op je zachte verhemelte? Soms kan nadien dit een nawerking /reactie geven; spikkelig en rood en geiriteerd...

Antwoorden (1)

Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het niet ernstig is maar een rode plek op je gehemelte is heel normaal bij verkoudheid.
Vaak gaat die plek al weg als je veel drinkt.
Als je twijfelt moet je naar de huisarts gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie nu pas dat het een oeroude vraag is.