Zijn er positieve virussen, die mensen juist wel willen hebben?

Je krijgt nooit eens te horen dat er een nieuw virus is uitgebroken waar je bijvoorbeeld langer door onder water kan blijven, hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Het zou leuk zijn ;)
Maar zoiets waar door je onder water kan blijven is er gewoon niet :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het liefdesvirus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet schrikken maar je hebt vrij veel van dit soort bacterien en virussen in je :-)

Je maag darm kanaal zit vol met goede buitenstaanders die je helpen je eten te verteren.

Je hoort hier niet zo vaak wat over omdat virussen of bacterien die mensen helpen vaak maar een klein effect hebben. Je bent al gezond, als je net iets minder vaak ziek bent, net iets sterker bent, of net iets makkelijk ziet dan valt dit niet op. Dus er wordt weinig onderzoek gedaan naar dit soort virussen.

Daarnaast is het lichaam vrij goed in balans er zijn dus niet zo vaak virussen die je lichaam beter maken. En zelfs dan nog, als je immuun systeem ze niet als goed ziet wordt je er toch ziek van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede bacterien en schimmels zijn er zat, zonder zouden we niet overleven.

van een voor de mens positief virus heb ik nog nooit iets gelezen of gehoord (helaas dus)