Welke stoffen in zeep en desinfecterende alcohol doden bacteriën ?

Toegevoegd na 1 uur:
Welke stoffen doden bacteriën in:
Desinfecterende zeep en hand alcohol

Welke helpt beter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je hebt 3 soorten schoonmaken
Reinigen, Desinfecteren en Steriliseren.
Reinigen dood geen tot weinig bacterien
Desinfecteren dood weinig bacterien
Sterliliseren dood bacterien

Als het om handen wassen gaat zal je alleen met alcohol bacteriën doden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Desinfecterende zeep- desinfecteerd, dus dood nauwelijks bacterieën
Alcohol wel, die dood, mits je daar goed en lang genoeg mee wast

Andere antwoorden (2)

Standaard-zeep desinfecteert niet. Je reinigt er je huid mee, en dus spoel je ook de bacteriën weg.
Desinfecterende zeep bevat veelal fenolen.
Zie wiki:
14 jaar geleden
Desinfecterende handalcohol kan zijn op basis van basis van ethanol als isopropanol. Meer specifiek: ethanol 70 à 80% en 2-propanol 60%.

Toegevoegd na 1 minuut:
eerste zin is wat krom geformuleerd. moet zijn:
Desinfecterende handalcohol kan zowel zijn op basis van ethanol als isopropanol.
AlphaLimaSierra