Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen na de maximale dosering van norit?

Ik werd vanmorgen wakker met diarree, hierna heb ik norit gebruikt, maar ben de hele dag door nog steeds in de diaree (het verdikt niet zoals mij vertelt is). Ik zou vandaag nog 7 tabletjes (van de 27) mogen hebben als dagdosering, maar: wat kan ik erna nog doen. Naast diarree gaat het gepaard met misselijkheid. Drinken doe ik wel, maar eten heb ik minder behoefte aan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vergeet niet dat diarree ervoor zorgt dat schadelijke stoffen het lichaam verlaten. Het is niet erg om 2 a 3 dagen diarree te hebben als je verder gezond bent.
Als je het persé wilt stoppen, stap dan over op Loperamide (Imodium)
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk is het het beste om uit te zieken, want dit klinkt als een virus. Maar als je per se de deur uit moet: er zijn tegenwoordig heel goede diarreeremmers te koop, zoals Diacure en Imodium, maar ook verschillende huismerken. Het smelttablet van Imodium werkt erg snel.
Verder: inderdaad goed drinken (neem ook wat suiker en zout, dus thee met suiker en een drinkbouillon). Als de klachten niet over gaan, naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding