Overal jeuk.

ok je bent geen goor persoon.
je douched elke dag.
elke dag hetzelfde merk shampoo al 24 jaar
je heb geen allergieen.
je bent niet in rare bosjes of bossen geweest
je heb geen nieuwe wasmiddelen of nieuwe kleding of bed overtrek.
je heb jeuk zonder vlekken blaasjes of weet ik wat allemaal.
en de dokter heeft geen idee.
wat heb je dan?
(en nee is geen raadsel.. of eigelijk wel.. maar ik bedoel dit is een serieuse vraag)

+ dat het niets met zwangerschap te maken heeft want dat heb ik ook al vaker gedaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bestaat er geen shampoo die 24 jaar dezelfde ingrediënten houdt. Wat betreft zwangerschap: 't gaat er ff niet om of je dat al eerder hebt gedaan, maar of je nu wel of niet zwanger bent... Lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat het niets met zwangerschap te maken kán hebben omdat je dat al eerder hebt gedaan en toen had je geen jeuk... dat hoeft niet waar te zijn...de ene zwangerschap is de andere niet... het zou toch best met het zwanger zijn te maken kunnen hebben... ik heb een paar zwangerschappen doorgemaakt en geen leek op de andere behalve dan dat er aan het eind een kind werd geboren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nu zie ik ook van die pijntjes in je mond...
hehe ben je zwanger...moet je al zoveel veranderingen behapstukken en dan is het nog niet genoeg... krijg je ook nog jeuk en pijn aan alle kanten... vervelend voor je... en dan ook nog allemaal mensen die met de beste bedoelingen allerlei adviezen en namen van kwalen te voorschijn halen... alleen maar om jou te helpen... sterkte ermee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
life can be a bitch ;-)thankx

Het beste antwoord

Dag bailey,

Misschien heb je wat aan deze site!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/10166-aandoeningen-oorzaken-van-jeuk.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IJzergebreksanemie er is ijzergebrek geconstateerd. en begin morgen met de pillen.

Andere antwoorden (11)

Juist het feit dat je elke dag doucht met zeep/douchegel (neem ik aan?) kan ertoe leiden dat je de goede bacterien die zich op je lichaam bevinden het leven onmogelijk maakt. Je wast eigenlijk de bacterien die bescherming bieden van je lichaam.

Advies:
Was niet elke dag met zeep/douchegel, en boen ook zeker niet te hard.

Dit heeft mijn dokter mij wel eens uitgelegd in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was met babyshampoo en zeepvrije shampoo
Goede vraag...
De doorstroming van de energie in je lichaam heeft de neiging te schorten, te haperen...

Het bindweefsel gaat vaster zitten...Ga een Guasha therapeut zoeken... Zoek op zelf en doe dat...

Wat is het? het is een verkramping een beetje en dat zet zich in de huid af, of net onder de huid in het bindweefsel... Daar ligt het... en als je dan jeukt en krabbelt dan wordt het snel rood, dan breek je de vastzetting weer los, dus er is een evenwicht tussen jij die het los maakt door krabben en de natuurlijke vastzetting van de onderhuid...

De plekken die vooral jeukerig zijn zijn de rug en ledematen...

Zoek Gua-sha maar op, dat is de therapeut voor je... En als je er meer over wil weten, dat is meer persoonlijk dan doe ik dat graag voor je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet precies waar je het over hebt. Dit verschijnsel doet zich al vele jaren voor bij mijn vrouw, en strekt zich ieder jaar uit over de periode juni tot december ongeveer.
Zij heeft a l l e s al onderzocht, getest, geprobeerd, onthouden en ingenomen en tot op dit moment nog haast zonder resultaat. Hoewel, momenteel heeft zich het nog niet gemanifesteerd, dus wachten we heel voorzichtig af.
Wat is het verschil nu met andere jaren? Mijn vrouw eet bijna geen eieren, en de eieren die ze eet komen uit de supermarkt. (Wij halen ze normaal bij de boer, van die échte scharreleieren waarvan de schaal zo hard is dat je een hamer nodig hebt om ze te breken) Die eieren van kippen die de boer op zijn erf houdt zouden volgens publicaties zeer veel verontreinigigen met zich mee dragen. Vorig najaar heeft mijn vrouw zich ook laten onderzoeken bij een Orthomoleculaire specialist (alternatieve geneeskunst), welke had vastgesteld dat mijn vrouw erg veel gifstoffen in haar lichaam had die de jeuk konden veroorzaken. Konden, inderdaad, want het blijft allemaal wat zweverig.
Hoe dan ook, ze neemt sinds die tijd pillen van Cellcare; speciale plantaardig voedings supplementen.
Of het nu aan de eieren ligt of aan de pillen, tot op dit moment heeft ze nog geen last. (andere jaren heeft ze vanalles geprobeerd: alcohol, chocolade, melkproducten, de zon gemeden, we hebben een compleet ander filtersysteem genomen in ons zwembad omdat we dachten dat het van de chemicaliën kwam, en je kunt het zo gek niet verzinnen.)
Wat ze er tegen deed ? Vanalles en niets hielp. Niet aankomen is de beste remedie en als ze ergens baat bij had (heel kortstondig altijd) was het Mentho10 creme.
Verkrijgbaar bij de drogist, een soort van Cooling gel.

O, ja ze had het altijd op haar rug en armen, nooit op borst, hoofd en benen.

Als je specifiekere info wenst stuur me een pm, als we je ergens mee kunnen helpen, graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bailey, als het is wat ik ook heb gehad tijdens mijn zwangerschap dan heet het PUPP, oftewel zwangerschapsjeuk.

Bij mij begon het anderhalve maand voordat ik moest bevallen en ik zat er helemaal onder. Het was echt een verschrikking, maar zodra ik was bevallen was de jeuk ook weg.

Ik weet niet hoeveel weken je nu zwanger bent. Het komt voornamelijk voor in de laatste maand, bij mezelf dus in de laatste zes weken. Heb er een linkje bijgedaan.

Het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn, maar dit was het eerste waar ik aan moest denken. Sterkte met de jeuk, ik weet hoe vervelend het is :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ik concreet kan bedenken zijn de muggen. Daar is het nu weer tijd voor...

Maar aan de andere kant. Het kunnen ook de vlooien van de hond zijn. Beetje ver gezocht. Maar ook daar is het de tijd voor. En die vlooien bijten je niet, maar zijn zo klein dat ze overal jeuk kunnen veroorzaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeuk kan een uiting van stress/druk zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien allergie voor huisstofmijt, en laat iemand even heel goed je hoofdharen nakijken, vooral voor neten van luizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi mijn hoofdje is schoon.
Alles kan, maar begin ens met het gebruiken van neutral douchgel. Is geen zeep. Een belangrijke oorzaak vann jeuk kan namelijk een droge huis zijn. Gebruik je ook een bodylotion (van neutral).
Waarom neutral: dat is een van de weinige merkenz zonder parfum en andere bijmengsels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik al neurtral of zwitzal
Zeep, douchegel, zonnebrand, shampoo - alles wat je op je lichaam smeert kan nu andere ingrediënten bevatten dan vroeger. Als je daar allergisch voor bent, kun je jeuk krijgen.

Het kan ook een combinatie zijn. Zeg maar een heel lichte allergie - zo licht, dat je er normaal gesproken geen last van hebt omdat je lichaam er zelf tegenop kan.

Als dat zo is, kan het zijn dat je nu, in het hooikoortsseizoen, net boven een belastingsdrempel bent gekomen. Net als bij hooikoortspatiënten: een paar pollen zijn niet erg, dan zijn de verschijnselen nul. Komt daar een klein beetje bij, dan beginnen de niesbuien en de kriebelogen van het ene moment op het andere.

Nu ben je ook nog zwanger; dat heeft gevolgen voor je hormonen en voor de voedingsstoffen die je nodig hebt.

Misschien heb je een vitaminentekort. Dat kan huidproblemen geven die zo licht zijn dat je ze niet direct aan je huid merkt, maar wel aan de jeuk. Elders schrijf je over sneetjes in de mond - dat kan daar ook een aanwijzing voor zijn.

Je weet dat ik geen arts ben, dus het enige dat ik voor je kan doen is een aantal tips geven. Ik hoop dat één daarvan bij jou een lampje doet rinkelen.

Toegevoegd op 16-06-2009 09:19:36
Laatste gedachte: heb je gekeken wat jouw rhesusfactor is, en wat de rhesusfactor van je ongeboren kindje is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik grbuikbaby shampoo en wasgel is zeepvrij ect.
rhesusfactor is bepaalt en was gewoon goed.
vitamine zou kunnen, alles gaat nu natuurlijk rechtstreeks mijn buik in. +1
Ik heb precies hetzelfde (gehad). Tip van mijn huisarts was om zoals meer mensen hier zeggen minder of een andere zeep te gaan gebruiken. En dat heeft gewerkt! Neutral is een goede of de zeepjes van Yves.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een aandoening die 'Aquagenic pruritus' heet.
Ga eens naar een huidarts, hoewel er weinig over bekend is.
Meer info (Engels) op:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is toch anders.
maar wel +1 voor het meedenken.