Moeilijk om een gesprek te starten, wat zijn goede onderwerpen?

Weet vaak wel te beginnen, echter loopt het vaak snel vast, en vooral dan tegen meiden. Voorbeeld op het werk kan ik met een andere jongen altijd wel praten over voetbal etc. echter heb ik geen idee wat ik tegen de meiden moet zeggen.

En voor diegene die het vermoeden, vind er inderdaad eentje meer dan leuk..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop deze week een libelle of flair daar staan allemaal dingen in die meiden interesseren, bovendien krijg je deze week een colectersitem bij cadeau. De door JP Balkenende in de ban gedane glossy Gerda.

Het beste antwoord

Het klinkt misschien raar, maar: probeer eens wat minder hard het zo goed mogelijk te doen.

Hoe harder je het probeert, hoe slechter het lukt - want hard proberen maakt dat je gespannen bent. Hoe minder je het probeert, hoe beter het lukt - juist doordat je het niet probeert, ben je ontspannen.

Praat gewoon over wat algemene dingetjes. "Ha, lekker, de zon begint al een beetje warm te worden. Maar vanochtend was het nog berekoud!".

Of vertel gewoon over je favoriete muziek, waar je gisteravond zo heerlijk op hebt gedanst. Houdt zij niet van die muziek? NOU EN! Geen zorgen over maken - jij houdt wel van die muziek, dus als je erover vertelt, gaan je ogen vanzelf glimmen, en wordt je enthousiast - en dat spreekt meer aan dan een verplicht opgelezen tekstje over muziek waarvan jij denkt dat zij die leuk vindt.

Blijf dus vooral jezelf. Dat maakt je ook weer ontspannen. En het maakt dat je ogen gaan glimmen, dat je vanzelf leuk reageert.

Combineer dat met wat belangstelling voor haar interesses, en voor je het weet zit je gezellig te kletsen.

En mocht je een keertje dichtvallen omdat je ongemerkt toch weer gaat proberen om het zo goed mogelijk te doen - maak je daar niet ongerust over. Zeg desnoods gewoon dat je stilvalt, dat je een blokkade hebt. Want weet je wat? Dan ziet ze dat je een *mens* bent!

Ik kan het ook anders vertellen: ik heb zelf liever een mens, met al zijn nadelen en tekortkomingen, dan een professionele clown die in zijn contract heeft staan dat hij mij minstens elke vijf minuten moet laten lachen.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan het hebben over de naderende paasvakantie.Heeft ze plannen?Gaat ze op reis?Ga jij op reis?Welk soort tripje?Houdt ze van sportieve ski-vakanties of meer van de zon?
Heeft ze geen zin om naar Alice in Wonderland te gaan kijken?(Misschien samen met jou?)
Nodig haar eens uit op een Paasbrunch, misschien gecombineerd met een matinee voorstelling van een theaterstuk.Houdt ze van muziek? Een concert?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meisjes vinden het vaak leuk om over zichzelf te vertellen. Vraag dus eerst naar hun eigen interesses en zoek dan iets om op in te haken zodat je zelf ook iets kan zeggen :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer achter haar muzieksmaak te komen. Muziek slaat een brug. Succes. Als dit matched heb je zeker genoeg gespreksstof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan eventueel beginnen bijvoorbeeld in de pauze, heb je toevallig een vuurtje voor mij. Als je rookt tenminste. Als die wel een vuurtje heeft. Dan komt de rest wel goed.
En als die zegt nee! Dan zeg jij ikke wel. maar het bedoeling was gewoon een babbeltje met hihi.!
Bij mij altijd gewerkt.
succes.!

OOk een nuttige link voor je!
Kijk aar eens...