waarom doen de ogen zeer voordat je gaat huilen?

Voordat de tranen in mijn ogen komen, doen mijn ogen zeer waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik weet niet zeker of ik het hele goeie antwoord geef,maar doordat je bijna gaat huilen,komt er toch aa
l traanvocht in je ogen,traanvocht bevat zout,dit irriteert dan in je ogen,zodoende dat je het wel al voelt prikkelen,en ook de kleine vaatjes in je ogen zwellen daarmee ook op wat ook een onaangenaam gevoel geeft.
Als je eenmaal aan het huilen bent,voel je de emotie meer dan je ogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je traanklieren gaan volop werken en dat geeft even dat gespannen gevoel, hetzelfde gebeurt met je speekselklieren vlak voordat "het water je in de mond loopt"