Hoe kan het dat je wel plaatselijk kan aankomen maar niet plaatselijk kan afvallen?

Bijvoorbeeld op je buik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker, vandaar een reactie) val je wel plaatselijk af, maar juist niet op de plaats waar je het eerste aankomt... Helaas...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,echt irritant is dat,als ik een paar kilo aankom krijg ik gelijk een buikje..>_<
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En afhankelijk van voeding, hoewel voeding weer de hormonen beïnvloed.
Ritsuka
10 jaar geleden
Waar het het het laatst afkomt, komt het het eerste weer bij.
Bij vrouwen is dat nu eenmaal vaak de buik en de heupen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met goede voeding en wat krachttraining hoeft dat niet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Met een eetstoornis wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt het er in ieder geval niet eenvoudiger op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb t zelfde probleem ze zeggen komt ook omdat
De doorbloeding in de buik niet zo optimaal is, lees dit maar s :
www.slim-belly.com (is misschien ook een tip om te proberen) ik ga het ook proberen succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry dit is de Nederlandse site is wel zo makkelijk hè hihi:
www.slim-belly.com/nl/
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat werkt niet, je gaat alleen maar meer zweten en daardoor verlies je tijdelijk centimeters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doorbloeding in de buik niet goed?
Ooit een koude buik gehad?

Antwoorden (1)

Ik denk dat het door de ontwikkelingsbiologie komt. Tijdens de puberteit neemt het niveau van geslachtshormonen toe en vetcellen beginnen te delen op gevoelige plaatsen en afhankelijk van de soort geslachtshormonen krijg je een mannelijke of vrouwelijke vetverdeling. Als die vetcellen er eenmaal zijn gaan ze niet meer weg, ze kunnen alleen nog in volume toenemen of afnemen.