Hoe krijg ik mijn vriend terug?

Het gaat helemaal niet goed tussen ons. We hebben al maanden geen seks meer gehad. Maar ik wil hem niet kwijt. Erover praten lukt niet. Hij wil niet praten dan vindt hij dat ik zeur. Maar hoe krijg ik weer wat spanning in onze relatie? Heeft iemand nog tips en trucs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Hoe moeilijk het ook is, waarom wil jij deze relatie. Je kan niet met hem praten, want dan zeur je. En als je ook al geen sex hebt, hoe kan je dan een beetje spanning in de relatie krijgen. Ik zou zeggen, steek je energie in het zoeken naar iemand waarvan je wel gewoon onvoorwaardelijke liefde krijgt. Dit komt echt van 1 kant, en hij is dat niet waard.

Toegevoegd na 23 uur:
Nog even een toevoeging op jou reactie. Ik begrijp dat het heel moeilijk is, vooral als je zegt dat je het zo zonde vindt van al die jaren die je erin gestoken heb. Maar ik denk dat je je wel moet bedenken: hoeveel jaar heb je nog tegoed? En die wil je toch wel gelukkig doorbrengen. Ik leef met je mee, mijn dochter zit n.l. met hetzelfde probleem. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt. Liefs van iemand die het goed meent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet zelf ook niet precies waarom ik dit wil. Ik vind het naar om die jaren zo makkelijk aan de kant te zetten.

Andere antwoorden (12)

Boek een lang weekend naar Venezia of zo, is niet duur en wellicht begrijpt hij de hint. Wel twee tickets kopen natuurlijk (:
Er even helemaal uit kan een boel verschil maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zat ook te denken aan een weekend weg, maar ik ben zo bang dat we daar nog te ver vanaf staan. Straks draait het uit op een grote teleurstelling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de andere kant, depina: als je hetzelfde blijft doen, verandert er niets! Wat vind je erger: de huidige situatie, of het risico op een teleurstelling als dat risico nemen ook een kans op verbetering inhoudt? Hoeveel erger kan het worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan weet je in iedergeval waar je aan toe bent. Jij laat duidelijk blijken hoe je er over denkt en voor de kosten hoef je het niet te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ; Je hebt daar zeker wel gelijk in. Ik moet wel iets doen, als ik de boel nog wil redden..
Jeroen1962; Bedankt voor je advies..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het moet natuurlijk wel van beide kanten komen.
Zijn er mischien spanningen of is er iets voorgevallen waarom hij op bepaalde vlakken geen interesse meer in je heeft?
DE spanning kan alleen komen als hij daar ook voor open staat!
Ik zou in jouw geval toch eerst de reden willen weten waarom hij geen sex meer wil en waarom hij niet wilt praten.
Praten vind ik toch wel één van de belangrijkste dingen in mijn relatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verander je relatie en begin met jezelf.
koop wat leuks voor hem
vraag of hij je nek even massee.
rt omdat hij dat altijd zo goed kan en bedank hem dan daar voor
verras hem met een uitje
schrijf hem een brief en zeg daarin wat hij voor jou betekend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een relatie nieuw leven inblazen valt niet mee.
Er blijft m.i. altijd een deuk inzitten ook als je het weer met elkaar eens bent. Ik zou als ik jouw was er toch bij je vriend op aandringener over te praten. Dat is het minste wat jij van hem kan verwachten. Duidelijkheid voor alles, daar heb je recht op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verban alle luiheid (van jouw kant) uit je relatie; sta op voor hij wakker is en maak een ontbijtje op bed voor hem, geef hem een kus op onverwachtte momenten, vertel hem zo af en toe tussen neus en lippen door wat hij voor je betekent, steek eens een kaarsje aan tijdens het eten, stuur hem af en toe een smsje als jullie niet samen zijn, waarin je iets liefs schrijft, koop zomaar een klein cadeautje voor hem, iets dat hij leuk vindt...
Kortom, je hoeft niets groots te doen, alleen een paar kleine, lieve extraatjes maken een enorme verandering.
Maak hem opnieuw het hof.
Zoek de speelse liefde die jullie hadden toen het begon.
Doe dit en wellicht wordt het vuur opnieuw aangewakkerd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bang bent dat een weekendje weg te veel is, zou je met kleinere dingen kunnen beginnen. Bijvoorbeeld naar de bioscoop, de dierentuin, uiteten, een dagje weg naar bijv. 't strand ofzo. Een weekendje weg hoeft trouwens niet gelijk weg te zijn met het vliegtuig. Een waddeneiland bezoeken is ook heel erg leuk. En dat zou zelfs voor een dagje kunnen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder communicatie is een goede relatie moeilijk
je zal met elkaar moeten praten.
om er achter te komen waarom het nu zo gaat.
Je zult samen tot een oplossing zien te komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
op de onder staande link staan wat tips
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die tips in je link zijn erg waardevol! +1
Ik zie in 1 van je reactie's dat je heel graag kinderen wilt, maar hij nog niet!
Ik denk dat het gelijk de reden is dat hij niet wil praten, en geen sex met je heeft..
Als jij daar namelijk de hele tijd over 'zeurt'dan kan je relatie een flinke optater krijgen die nooit meer goed komt!
dus maak duidelijke afspraken over je kinderwens.
Wil hij ze in de toekomst of wil hij ze nooit?
Laat dat duidelijk zijn, dan hoef je er niet meer over te zeuren.

En kunnen jullie weer genieten van elkaar.
Misschien is hij wel bang dat je 'per ongeluk'de pil vergeet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het stomme is, ik 'zeur' er nooit over. Ik heb het hem wel eens laten weten, maar ik durf er niet eens over te zeuren..
Die ene opmerking was toch 1 teveel denk ik.
Maar je hebt wel gelijk, dat we daar duidelijke afspraken over moeten maken, zodat hij niet denkt dat het me daar alleen om gaat. Want dat is het geval niet.
Bedankt voor je tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan;-)
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij lang blijft doorgaan met geen kinderen te willen, zou ik toch naar een andere partner omzien!! Echt waar!!
Je bent er aan toe denk ik, en dat moet je niet voorbij laten gaan.
Het gekke is dat je vaak kan horen dat zo n man met een andere partner onmiddellijk in de kinderen zit.
Denk aan je kinderwens!!
geef hem wat ruimte. Hou hem niet te strak vast, maar doe net alsof je al een ander hebt. Op die manier kan je hem jaloers maken en zal hij weer interesse in je tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen alsof je een ander hebt? Jaloers maken? Weet je wel wat je voorstelt? Dat is in feite bewust je partner net zo kwetsen als wanneer je echt vreemd zou gaan (hij denkt dat immers), met het idee dat je je relatie beter maakt door de ander pijn te doen. Als een partner dat met mij zou proberen, zou dat definitief einde verhaal zijn. Dit vind ik nog véél erger dan werkelijk vreemdgaan. Bij het laatste heb je tenminste nog lust als excuus, dit is alleen gericht op kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- is niet van mij.
Doen alsof je een ander hebt?
Dit is toch geen oplossing!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sorry, maar dat gaat niet werken. Ik wil zoiets helemaal niet. Daar voel ik me echt te oud voor, dat is meer iets voor pubers ben ik bang.
Sorry Nico1974.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeetje wat zijn de vrouwen weer gauw aangebrand.
"te oud" haha. Je bent nooit te oud om te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"al maanden geen sex"? Dan heeft hij toch ook allang een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo zou hij dan een ander hebben? Ik weet zeker dat hij dat niet heeft.
We zitten in een sleur en ik wil dit gewoon doorbreken.
Niet alle mannen gaan vreemd hoor, als er toevallig even geen seks meer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die maanden zijn voor jou misschien even, maar dat kan voor hem wel heel erg lang zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het bij ons andersom is. Ik ben altijd al meer seksueel ingesteld geweest dan hij was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o dan kan het zijn dat hij dat door heeft en denkt dat jij met een ander naar bed gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Is het niet zwart dan moet het wit zijn...
Laat maar Nico, ik ben op zoek naar antwoorden, niet naar iemand die gaat raden hoe mijn vriend of ik in mekaar steekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan ook nog grijs zijn. Je moet hem een keer verrassen met een leuk lingeriesetje en kaarsen aansteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Daar is ze vast zelf nog nóóit opgekomen...
Jij kan slechts jouw vriend terugkrijgen:

-wanneer hij van zijn kant ook ‘inzet’ toont;

-wanneer hij ‘compromis’ probeert te maken;

-wanneer hij jou niet slechts als ‘een zeur’ ziet;

(het behoort immers van ‘2 kanten’ te komen).

Jij bent waarschijnlijk een Steenbok,
die reeds ALLES heeft geprobeerd,
IETS in de relatie niet waardeert;
en NIETS, om hem te verliezen, riskeert.

-Wanneer jij NIETS probeert te doen
en tijdelijk ALLES ff zal laten
dan is er waarschijnlijk een kans,
dat hij zal willen gaan praten;

(praten, en seks, is immers voor mij
gelijk een KROONJUWEEL op de relatie);

als hij niet van plan is om te willen praten,
dan zal jij met dat te maken kunnen gaan krijgen,
waarmee jij waarschijnlijk grote moeite hebt:

namelijk met LOSLATEN;

daarom is mijn raad:

geeft het voordeel van de twijfel,
kijk het tijdelijk aan,
en als hij niet wilt praten,
laat hem dan uiteindelijk gaan;

je hebt immers
nog een hele toekomst voor je liggen…

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb net begrepen van jou,
dat je dus een Kreeft bent;

tja,
die staat tegenover de Steenbok;
(ik keek naar jou avatar, vandaar)

hoe dan ook,
mijn antwoord blijft mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi.. Ik ben een kreeft.. Maar je advies neem ik ten harte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@depina heel graag gedaan (^_^) .llll
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shalom, mijn avatar is een geitje hahahaha
Maar ik vind je antwoord leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@depina ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
kijk, nu komt er duidelijkheid; dát is dus het wonder van 'praten';
maar goed, het is dus een schaapje;
en het Chinese sterrenbeeld Schaap
is weer gelijk
aan het Westerse sterrenbeeld Kreeft; http://nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_astrologie#Overeenkomsten_met_westerse_astrologie Ben je waarschijnlijk het Chinese sterrenbeeld Schaap?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope.. Wrong again. Een konijn..
Ik zie er wel eens schaapachtig uit hoor, dus je krijgt van 5% je gelijk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@depina owkeej; kijk, dat bedoel ik...praten...
dan is dát ook weer helemaal duidelijk;
bedankt voor de reacties...
Vraag op de man af,hoe hij over jullie relatie denkt.Maar waarom wil jij je relatie redden,als hij zich niet inspant om die relatie te redden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er al 3,5 jaar van mijn leven in zit en ik dacht samen met hem oud te worden...
Op dit moment zegt hij dat hij niet zeker weet of het nog zin heeft om ervoor te vechten. Maar dat hebben we ook nog nooit gedaan en ik denk juist wel dat dat de moeite waaard is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij zelf al niet weet of het nog zin heeft,zou ik er zelf een eind aan maken.Ik ken je niet maar weet wel dat je beter verdiend.Het lijkt wel alsof hij je aan het lijntje houdt.Hij moet toch wel weten of hij er nog voor wilt vechten?Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken jou verder ook niet, maar je woorden doen me wel heel goed.
Dank je wel.
Zeg hem dat je ongelukkig bent. Als het goed is, zal hij vragen wat er aan de hand is. Als hij dat niet doet... heel jammer, maar dan is het niet de juiste persoon voor jou.... Ja dat is hard. Je weet wat je dan moet doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, we zijn op dit moment beide toch wel ongelukkig. Dat is al wel gesproken.
Maar hoe nu verder.. Dat is de vraag. Ik wil er graag voor vechten, maar ik kan maar niet achterhalen of hij dit ook wil.