Wat kan je doen als je jezelf zo haat dat je jezelf kapot wil maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.9K

Het beste antwoord

Zoek inderdaad hulp bij bijvoorbeeld je huisarts, zoals anderen voor mij al beschreven. Maar op het moment dat je het voelt helpt het om iets te doen wat tegen je intuïtie ingaat, namelijk: iets aardigs voor jezelf doen. Kan al een kopje thee voor jezelf zetten zijn. Of hardop tegen jezelf zeggen, kom schat, ga even lekker met een dekentje op de bank liggen, lees een fijn boek of kook iets wat je lekker vind voor jezelf. Ik weet het, dit gaat volledig tegen je gevoel in. Maar dit helpt je om de drang om jezelf te verwonden te doorbreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hulp zoeken, begin bij je huisarts, deze kan je doorsturen naar psycholoog of psychiater. Deze zal proberen te achterhalen wat de oorzaak van deze problemen is en de ernst hiervan. Naar aanleiding daarvan kan hij/zij een behandelplan opstellen en beginnen met de behandeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreselijk dat je er zo aan toe bent. Maak duidelijk dat je meer hulp nodig hebt, wil of kan deze hulpverlener je dat niet bieden, zoek dan een andere die wel begrijpt wat jij nodig hebt. Ook als het niet klikt op zoek gaan naar een andere hulpverlener.
Sterkte en beterschap.
Reddie
10 jaar geleden
"op zoek gaan naar een andere hulpverlener", net zo lang tot je een goede vindt. Ik heb er 10 versleten voordat ik goed zat.
Plus.
Ga op p zoek naar een andere hulpverlener, net zo lang tot je een goede vindt. Ik heb er 10 versleten voordat ik goed zat.
Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar bij het RIAGG heb je de minste kans op een goede therapeut, en heb je de kortste tijd.
Van die 45 minuten gaat ook nog het jas uit en aantrekken af.
Dat geeft je nauwelijks tijd om je verhaal te beginnen.
Verder moet je daar heel beleefd blijven, en mag je je dus eigenlijk niet echt uiten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas een situatie die nog veel te vaak voorkomt.
SimonV
10 jaar geleden
Plus.
Verander dus van therapeut.
Googel op psychotherapeuten in jouw buurt. Als ze veel ervaring met de behandeling van zware problematiek hebben zit je al beter. Bel daarna buiten werktijden de therapeut op, dan krijg je hopelijk een telefoonbeantwoorder. Aan de stem en de boodschap kun je al gauw voelen of je een klik hebt: klinkt het vriendelijk en uitnodigend of heel zakelijk?.
als je de dokters en psychiaters niet vertrouwd praat er dan minstends met iemand anders over zoals familie of je beste vrienden die kunne je ook helpen en zullen het ook geheim houden voor je.