Wat is passief roken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt veel rookvragen, ben je toevallig bezig met een spreekbeurt over roken? In dat geval mag je het volgens mij niet gebruiken op een ander medium dan van GV.

Het beste antwoord

passief roken
is de tegenstelling van actief roken.

Passief roken is:
meeroken zonder zelf een roker te roken;
anders gezegd:
de rook inademen van anderen,
die jij zelf niet met een roker veroorzaakt;

Actief roken is:
zelf roken door een roker te roken;
anders gezegd:
de rook inademen van jezelf,
die jij zelf met een roker veroorzaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al Capone

Andere antwoorden (4)

In de buurt van een roker zonder fysiek te trekken van een sigaret staat gelijk aan passief roken. Een rokersruimte kan ook al voldoende zijn om nicotine en teer binnen te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met passief roken wordt het inademen van tabaksrook bedoeld door niet-rokers. Dit gebeurt vooral als er in de directe omgeving gerookt wordt. De ingeademde rook kan zowel afkomstig zijn van de sigaret of sigaar zelf, als van de uitademingslucht van rokers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Passief roken is het inademen van tabaksrook in de omgevingslucht.

Toegevoegd na 8 minuten:
Passief roken is de rook van iemand anders inademen, terwijl je zelf niet rookt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit:
http://tinyurl.com/yhkmkgj