Ik moet plots veel niezen (binnen)?

De afgelopen 2 a 3 dagen moet ik erg veel niezen. Ik ben vrijwel niet buiten geweest dus hooikoorts lijkt me niet echt een logische verklaring. Ik heb daar ook nooit last van gehad. Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou last kunnen hebben van hooikoorts. Een allergie kan ook op latere leeftijd ontstaan (of juist verdwijnen). (bron: eigen ervaring) Mensen die hooikoorts hebben beginnen nu te merken dat de lente er aan komt. Ze hebben o.a. last van de bomen met bloeiende katjes. (bron: journaal) Het kan ook zijn dat je neusslijmvlies alleen wat geïrriteerd is door bijvoorbeeld stof, bloemen, verf etc. Daar kan je ook flinke niesbuien van krijgen. (bron: eigen ervaring)

Rinitis?: Frequent niezen wordt veroorzaakt door een ontsteking van het neusslijmvlies of rinitis. We spreken pas van een echte rinitis als je bijna dagelijks en gedurende minstens één uur per dag te kampen hebt met twee of meer van de volgende symptomen: een lopende neus, een verstopte neus, niesbuien en/of een jeukend gevoel aan de neus.

Bronnen:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/9/Gezondhei...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100