Kan iemand mij helpen aan goede meetinstrumenten voor het welbevinden van kinderen en leidsters op het kinderdagverblijf?

Voor school moet ik een opdracht maken en daarvoor zelf een onderzoeksinstrument ontwerpen om het welbevinden te meten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zou een observatie kunnen zijn op het welbevinden. Dan moet je op pad gaan. En een duidelijk observatie schema maken. Wat ga je observeren? Kan gedrag zijn tijdens speelmomenten van de kinderen. Je deelt een observatielijst zo in dat je kunt beschrijven wat wil waarnemen. Bijvoorbeeld interakties met de kinderen onderling de interaktie met de leidters en de kinderen. Succes.

Neem kontact op met de ouderraad van een kinderdagverblijf. Dat is de instantie die goed en onpartijdig kan oordelen over het welzijn van de kinderen en hun leidsters. Een prima meetinstrument.....

Neem contact op met een kinderdagverblijf of een stichting waat meerdere kdv's onder vallen en als het goed is hebben zij een meetinstrument. Wijzelf werken met Kijk Op Kinderen, dan wordt sowieso 1keer per jaar het welbevinden van het kind persoonlijk geobserveerd en 1keer per jaar het groepswelbevinden. Aan de hand van die eerste observatie hebben wij 10minuten gesprekken met de ouders en aan de hand van de tweede observatie wordt er een teamvergadering aan gespendeerd en bekijken we gezamelijk wat er eventueel anders zou kunnen... Ik zelf werk voor KION nijmegen, mail ze eens en leg uit wat en waarom je wat nodig hebt en wie weet helpen ze je... Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100