Moet ik met mijn zere kies''leren leven?''

Ik heb al een jaar lang last van mijn kies bij koud of warm eten.De tandarts zegt dat het een grote vulling is en heeft de kies een paar keer ''aangestipt''met het een of ander.helpt niets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Neem aan dat ze wel foto's hebben gemaakt, dat de vulling niet lek is. Of dat het tijd wordt voor een kroon. Of het tandvlees gaat terug trekken en daarom komen de tandhalzen bloot te liggen.
Het spul wat erop stippen is kruidnagel.

Je kan ook iets kopen bij een homeopatische winkel wat je erop kan doen.

In ieder geval poetsen met elmex, of sensodyne gel tegen gevoelig tanden. En daarna spoelen met elmex. Geen listerine waar daar zit alcohol in en dat maakt het weer gevoeliger.

Misschien heb je wat aan de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Dank je lora,er is inderdaad wel een foto gemaakt en mijn tandvlees was ook goed.

Andere antwoorden (7)

er zijn wel tandpasta`s voor gevoelige tanden .

maar als je er echt veel last van hebt en niks helpt kan je de kies wel laten trekken
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's wel jammer, een kies is toch wel een heel nuttig ding hoor. Die moet je echt niet zomaar laten verwijderen!
Nee, dat hoef je niet, ga meteen naar een goede tandarts... Meestal helpt een wortelkanaalbehandeling in dit soort gevallen... De zenuw wordt dan voor een deel verwijderd en dan is die pijn meteen weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je, ik zou ook eens bij een andere tandarst te rade gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is bij mij gebeurd. ikke bang voor enge tandarts.... duurde even voor ik ging. drie kwartier in stoel, gewoon netjes verdoofd, voorzichtig zenuw verwijderd, gaatje opgevuld, klaaaaar. Niks geen last meer mee gehad. Sinds mijn tandarts een drs is gaat het met mij daar een stuk beter.
Er zijn echt tandartsen die het niet goed doen, en tandartsen die het perfect doen! ga naar een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist.
ik heb bijna twee jaar last gehad van een kies, kon geen koud eten of druk er op verdragen.
ik kauwde ook niet met die kant.
de tandarts had het over een wortelkanaalbehandeling, maar zei dat het ook over kon gaan, en dat is uiteindelijk gebeurd.
maar bij jou hoeft dat natuurlijk niet zo te gaan.
waarom doe je geen second opinion bij een andere tandarts?
Rieneke1
14 jaar geleden
Lijkt me een aangetaste zenuw.
Wellicht moet die verwijdert worden.
Een wortelkanaalbehandeling is echter ook geen pretje.
Dat is echter een tweemalige ingreep.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een andere tandarts. Het is mij ook overkomen en toen bleek dat een wortelkanaal niet was afgesloten, vandaar die pijn zoals jij beschreef.

Er is gewoon wat aan de hand, dit is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat moet verholpen kunnen worden.
vraag een 2nd opinion elders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt met niet, als je pijn hebt die niet verholpen kan worden, moet je ermee leren leven. Maar pijn die te verhelpen is; weg ermee. Sterkte.