Hoe kan het dat het steeds slechter met me gaat?

Sinds een jaar of 6 weet ik dat ik ziek ben, toen werkte ik nog 40 uur in ploegen. Ondertussen heb ik therapien, curussen en medicijnen gehad. Ook ben ik helemaal afgekeurd. Ik ben nu op een punt beland dat ik stop mijn reïntergratiewerk (van beide kanten uit) en mezelf moet "dwingen"om sowieso 1 huishoudelijk klusje per dag te doen. Hoe kan het dat het na alle hulp alleen maar slechter gaat ipv beter? En wat zou ik kunnen doen om mijn situatie te verbeteren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je volledig richten op iets nieuws! Zoek een nieuwe passie, een hobby, studie whatever. Het belangrijkste is dat je de vicieuze cirkel waarin je zit gaat doorbreken.

Wij weten natuurlijk niet wat je hebt, maar sommige ziektes worden gewoon met de tijd erger. Je lichaam wordt steeds verder afgebroken, en dan is het logisch dat het, ondanks alle hulp, steeds slechter gaat. Maar of dat voor jou geldt, weet ik dus niet.

Hmmm, klinkt wel enigszins bekend... Probeer nieuwe doelen te vinden. Gebruik je energie alleen voor dingen die jij leuk vind. In deze fase moet je af en toe gewoon egoïstisch zijn. Probeer ook 'moeten' af te schaffen en zeker 'per dag'. Ik heb de wens om per week een paar nuttige dingen te doen. Op een goede dag doe ik er soms 3, en dan komt mijn weeksaldo hoog uit, op slechte dagen gebeurt er niets, maar dan houd ik mij gewoon even vast aan het hoge saldo van eerder. En het belangrijkste: probeer je ziekte een plek te geven in je leven. Accepteren is een heel groot woord, maar geef het een plek, dan kom je wat meer in balans. succes en sterkte!

De oorzaak, wat is de oorzaak???? Uit je verhaal begrijp ik dat het niet bij je ziekte hoort dat het steeds slechter gaat. Anders zou je wel weten waarom. Zou het kunnen dat je nog iets anders onder de leden hebt? Dat je met je eten bijvoorbeeld jezelf continu ondermijnd. Er schijnen veel mensen rond te lopen die niet tegen gluten kunnen terwijl ze dat niet weten, ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, ik kwam er alleen achter toen ik die onderzoeken las. Maar ik denk dat het met meer voeding zo kan zijn dat de symptomen niet duidelijk zijn, het niet makkelijk herkent wordt. Wat je zou kunnen proberen is het laten uitpendelen bij een natuur arts. Het is in ieder geval fijn als je daar zekerheid over hebt, en als daar een probleem zit kun je het vermijden en je weer iets beter gaan voelen. Probeer via een gesprekje met jezelf (meditatie achtig) ideeën te krijgen in welke richting je op moet denken.

Het woord 'MOET' helemaal uit je vocabulaire halen. Het feit dat je hulp aanneemt en actief online gaat om hulp te zoeken is wel een heel goed teken. Ben je sociaal actief? Misschien heb je er baat bij om naar groepsgesprekken te gaan ipv een op een gesprekken met een therapeut. Je hoort zo ook verhalen van andere mensen en dan kom je er misschien achter dat het helemaal zo slecht nog niet met je gaat. Probeer elke dag zo positief mogelijk in te zien. Ga er niet vanuit dat alles negatief is. Als je een klusje per dag gedaan hebt, prijs jezelf daarvoor. Is er misschien iets wat je heel graag wilt hebben of doen? Ga er dan voor. Hoe verder je komt in je doel hoe trotser je kunt zijn met jezelf. En hoe beter je je daarbij zult voelen.

Misschien kan je proberen om na dat klusje jezelf te belonen door iets te doen wat je heel erg graag doet.Het is ook niet verboden om niets te doen.Je kan onder een boom gaan zitten en kijken.Of je kan in de sofa gaan zitten en naar een merel op je balkon kijken. Als je een goede vriend of vriendin hebt met veel vrije tijd probeer dan samen zoveel mogelijk tijd in de buitenlucht door te brengen. Je moet helemaal niets, het enige dat je moet is sterven, maar dat komt vanzelf als je oud en moe bent.Probeer nu maar heel veel van je leven te genieten.

Probeer je niet te richten op het verleden, wat je toen allemaal kon, maar op de toekomst. Oftewel, tel niet wat je mist, maar wat je hebt. Focus je op je kwaliteiten en ga daarmee aan de gang. ziek of niet ziek, ieder mens heeft kwaliteiten. Jouw ziekte stuurt je een andere kant op, wie weet wat voor moois je daar nog kunt bereiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100