Potlood punt in hand

Ik heb een andere beantwoorde vraag hierover gezien maar die geeft niet echt antwoord op mijn vraag.
3 weken geleden heb ik een potlood punt in de palm van mijn hand gekregen. Ik weet nu niet of er nu een punt inzit of enkel wat restjes grafiet.
Je ziet nu een zwarte plek, het wondje is nu wel weg, maar bij de kleinste druk doet die plek pijn. Dat is erg vervelend bij het schrijven aangezien het mijn schrijfhand is. Het ziet er niet naar uit dat het gaat zweren en er dus uitgaat maar ik wil wel graag weten of dit vanzelf weggaat of dat het eruit gesneden moet worden als het een punt is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Meestal worden vreemde voorwerpen ingekapseld als ze het wondje niet uitzweren maar je handpalm is een lastige plek. Omdat het nog steeds pijn doet kan er sprake zijn van een ontsteking. Die hoeft niet door bacteriën veroorzaakt te zijn maar door irritatie van het omringende weefsel door de stofjes in die potloodpunt. Zo'n potloodstift bestaat overigens uit grafiet en klei, geen van beide echt giftige stoffen maar je moet gewoon de last die je ervan ondervindt de doorslag laten geven om toch maar even door de huisarts te laten beoordelen of het puntje verwijderd moet worden. Hoogstwaarschijnlijk kan de huisarts dat zelf wel. Geef bij het maken van een afspraak wel even aan waar het om gaat. Met verdoving en wat gepeuter is de huisarts waarschijnlijk wat langer bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het beste antwoord naar mijn mening.
Ik ben donderdag naar de huisarts gegaan, 3 uur later kwam ook zij tot de diagnose dat ik een potloodpunt in mijn hand had...
Maandag word dat ding eruitgesneden

Andere antwoorden (4)

Als het niet gaat zweren, en je wilt het er toch uit hebben, dan zal het operatief verwijdert moeten worden.
Zelf heb ik een donkere streep op mijn linker duim. Daar heb ik zo'n 25 jaar geleden roet in een wondje gekregen toen ik mij stootte aan een uitlaat. Ik ga er van uit dat ik er oud mee kan worden.
jc54
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er nog een klein puntje in je hand dat zal waarschijnlijk niet vanzelf eruit komen dus even naar de dokter
ronron1212
13 jaar geleden
Meestal zal het lichaam, dingen die er niet in thuis horen er zelf wel uitwerken. Maar omdat je er last van hebt zou ik er maandag toch even mee langs de huisarts gaan, waarschijnlijk is het er met een klein sneetje zo uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het nog niet helemaal dicht is, kan je ook even een paar keer in lauw water met soda badderen..
het weekt t wondje schoon en eventueel ook het restje wat er nog in zit..
dan gewoon na t weken, wat jodium erop doen, en zorgen dat er geen vuil in kan komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wondje is al helemaal dicht maar ik raak er zo geïrriteerd van dat ik bereid ben mijn hand ervoor open te snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet doen..dan maak je t alleen maar erger..
ga toch maar even in de soda het kan zijn dat t puntje na buiten eruit zweert, ten slot is het een vreemd voorwerp in je lichaam wat je lichaam probeert op te ruimen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar het is al 3 weken hetzelfde en het wil maar niet zweren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts kan echt beter en minder pijnlijk de boel openmaken dan jijzelf... Plus dat een littekentje veel minder erg is.