Waar vind ik een psycholoog die ervaring heeft met hoogbegaafdheid?

Mijn vriendin is hoogbegaafd. Daarmee heeft ze in haar jeugd veel problemen gekend en is ze, vanwege onderpresteren, al vroeg van school gegaan. In de jaren die volgden heeft ze het één en ander meegemaakt en leed ze aan depressies. Ze wil graag een psycholoog bezoeken om haar leven te ordenen, maar wil het liefst iemand die ook hoogbegaafd is, of er veel ervaring mee heeft. Dit is omdat de manier van denken en de kijk op het leven voor haar belangrijk zijn om een klik te krijgen met de psycholoog.

Toegevoegd na 13 minuten:
Naast een praktisch antwoord op de vraag ben ik ook op zoek naar ervaringen of wellicht tips.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet of het de bedoeling is om hier specifieke psychologen te noemen en of dat je directe vraag is. Maar met Google zijn er zo een aantal psychologen / praktijken te vinden die begeleiden / helpen bij hoogbegaafdheid. Of ze dan zelf ook hoogbegaafd zijn zou een kwestie zijn van even contact opnemen, en ja een 'klik' is toch echt iets van eerst ontmoeten en een kennismakingsgesprek hebben.

Zoek eens contact met de universiteit in Nijmegen, daar kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100