Wat is een grote bult op een scrotum?

Hi,

Heb al een tijdje last van een grote 'bult' op de scrotum. Het bedekt toch wel de helft van het rechter gedeelte. Als ik erop 'druk' dan komt er een soort vocht uit. Geen talg. Het is vrij pijnlijk. Ik heb het nog niet zo lang, maar vraag me af wat dit kan zijn. Ben ook nog zo oud namelijk, maar het ziet er niet normaal uit.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is pijnlijk wanneer ik op mijn buik slaap, of wanneer je er aan zit. Die bult zit toch wel bij een haarzakje. Moet ik het nog even een weekje aanzien? Of is het handiger om toch de dokter te raadplegen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon mee naar de huisarts en geen risico''s nemen. Misschien een zwerende vetbult...

Het beste antwoord

Uit de beschrijving lijkt het dat de bult aan de buitenkant op de huid van het scrotum zit. Dat zou een ontsteking van een haarzakje kunnen zijn, die bijvoorbeeld kan ontstaan ná het scheren of (per ongeluk) uittrekken van een haar. Het vocht dat er uit komt wijst op en probleem aan de buitenkant. Wanneer de bult massief aanvoelt en aan de binnenkant zit is het in ieder geval verstandig om ermee naar de huisarts te gaan. Een infectie aan de huid van het scrotum kan het beste behandeld worden door een goede desinfectie. Behandel de plek tweemaal daags met een desinfectiemiddel, bijvoorbeeld betadine zalf of oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar de huisarts hiermee, het kan een cyste zijn, deze kan je huisarts eventueel (laten) verwijderen. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, wat nader onderzoek behoeft. Zonder het te zien en te voelen is er hier geen diagnose te geven, je huisarts kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zou ik zoiets kunnen melden aan mijn ouders dan?
Ritsuka
10 jaar geleden
Je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht, en waarom zou je het aan je ouders moeten vertellen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeg dat je een tamelijk onschuldig bultje hebt bij je lies en dat het je gewoon niet lekker zit; je wilt er zeker van zijn dat het onschadelijk is.
Zoiets..:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka, als ik zelf een afspraak maak met de huisarts, kan ik moeilijk zeggen dat ik daar naar toe ga zonder dat ze willen weten waarom uiteraard. Destroyer, lijkt me een goede tip. Zal wellicht van pas komen binnenkort :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind ook dat je zoiets gewoon aan je ouders moet kunnen vertellen, maar goed, er zijn ouders waar je zoiets niet mee bespreekt, of jongeren die dit niet met hun ouders bespreken, in dat geval maak je zelf een afspraak, dat kan met je mobiele telefoon. Ze komen er niet achter dat je naar je huisarts gaat (tenzij je moeder de doktersassistente is). In het uiterste geval, kun je een smoes ophangen, zoals Destroyer voorstelt. Maar onthou, de meeste ouders zullen het vreselijk vinden als hun kind niet eerlijk is over zijn onzekerheden.