Is er sprake van aanranding?

Een tijdje terug ben ik uitgeweest wat erg leuk was maar waarna we met 4 meisjes nog mee gingen met 2 jongens (een vriendin wilde dit graag).
Na een tijdje daar gezeten te hebben wilde ik gaan en de anderen zouden ook komen waarnaar ik naar de gang liep om m'n spullen te pakken. Daar stond alleen ook 1 Vd 2 jongens dje me 'meenam' naar de slaapkamer waar hij mij vastpakte en ik hem direct vertelde dat ik niks met hem wilde doen waarna hij zich toch tegen mij aan drukte en mij ging zoenen met z'n lichaam mij tegen de muur vastzettend.
Daarna duwde die mij op bed waarna ik nogmaals zei dat ik niks wilde maar hij begon steeds meer en meer aan mijn borsten te zitten waarna ik snel ben opgestaan en de kamer uitgelopen naar m'n vriendinnen.
Het rare was dat ineens het slot Vd voordeur was dichtgedraaid terwijl dat 10 min ervoor niet het geval was.

Ik zit er redelijk mee en mijn vraag is dan ook of hier sprake is van aanranding of is het mijn fout en had ik niet gewoon meteen moeten omdraaien terug de woonkamer in nadat ik hem op de gang zag? (1 Vloersappartement)

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dit is aanranding. Aanranding is het tegen de wil van de ander in, seksueel misbruik maken van iemands lichaam. Jij hebt duidelijk nee gezegd, dat had hij moeten respecteren en dat heeft hij niet gedaan. Doe aangifte bij de politie en vertel je ouders wat er is voor gevallen, zodat zij je kunnen helpen en steunen.

Wat een lastige situatie en ja dit is zeker aanranding. Zoiets kan absoluut niet. Denk niet dat het je eigen schuld is. Je hebt aangegeven dat je het niet wilde, meerdere keren zelfs en toch ging hij door, op dat moment gaat hij wel een duidelijke grens over. Definitie aanranding: 'Het zedenmisdrijf aanranding, of formeel aanranding van de eerbaarheid, is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang is aanranding. Een tongzoen onder dwang werd voorheen gezien als verkrachting, maar valt tegenwoordig ook onder aanranding.' bron: wikipedia

4 meiden die vrijwillig meegaan met 2 jongens,de jongens proberen wat,worden afgewezen en de meiden gaan weg.wat zeggen de andere meiden ervan?wat zeggen de jongens,de minderheid dus ervan.ik zou zeggen ,dit is geen aanranding,dit is een goede leer voor een volgende keer.ik zeg niet dat je ergens schuldig aan bent,maar wel dat je je naief opstelt.en zo`n insinuerende opmerking over de deur.iedereen doet als ie verstandig is zijn deur op slot.jullie zijn toch zonder belemmerd te worden we kunnen gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100