Heb ik ODD of is het iets anders? (zie uitleg)

Ik ben 16 jaar en ben erg opstandig, prikkelbaar, snel geiriteerd, kort lontje en heb veel woedeaanvallen. En ik merk dat veel mensen daar soms last van kunnen hebben. Ik heb dus ook sinds kort toegegeven aan mijn woede wat ik erg vond om te doen aangezien ik het geval had dat ik dan raar zou zijn of dat mensen mij niet meer zouden mogen. Zelf heb ik dus het gevoel dat het meer is dan gewoon woedeaanvallen. Ik word namelijk niet heel agressief maar ik begin altijd gelijk te schreeuwen of te schelden.

Ik heb wat rond geneusd op het internet en ODD leek veel op wat ik misschien zou kunnen hebben alleen een paar dingen kloppen niet zoals het expres mensen treiteren. Ik hoop dat iemand een idee heeft van wat het misschien zou kunnen zijn of wat ik het best zou kunnen doen.

Ik heb het er eerder over gehad met mij ouders maar toen werd ik boos omdat ik toen nog niet aan mijn woede had toegeven dus ik weet niet hoe ik mijn ouders opnieuw zou kunnen benaderen zodat ik hulp kan vragen (maar ik werk eraan)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Als je op internet gaat kijken heb je altijd wel ergens testen die altijd gedeeltelijk kloppen. En dan zijn het altijd uitkomsten waar je niet blij van wordt. Een keer hoesten en moe zijn is daar geen aankomende griep maar een aankomende longkanker om maar even een voorbeeld te geven. En voor puberteit bestaan er vast geen testen want die brengt iedereen zo verschillend door. Sommige zijn opstandig en anderen weer juist heel meegaand. Eigenlijk net als vrouwen de overgang ook niet allemaal op dezelfde manier meemaken. Sommigen hebben er medicijnen voor nodig anderen weten amper dat ze er midden in zitten.
Maar wat je kunt doen, want dat vroeg je:
Niet meer die dingen opzoeken of testjes doen want daar wordt je stik onzeker van.

En zeker zo belangrijk : tot 10 tellen (of tot 20) als je een boosheid op voelt komen en als het kan even de kamer uitgaan
anneliez
10 jaar geleden
hoi SharzPindi

Je bent kennelijk heel snel geraakt. Dat is op zich een mooie eigenschap want je staat dus open voor je omgeving. Een vriendin van mij heeft dit al haar hele leven.
En is ook lichtgeraakt, schreeuwt en is overstuur, net wat jij beschrijft. Ze wordt nu pas serieus onderzocht en ze heeft dus WEL een aantal afwijkingen (en allergieën, inmiddels erbij gekregen) waarmee ze haar hele leven rekening moet houden.
Niet teveel hooi op haar vork nemen, bij voorbeeld. Mensen met negatieve energie niet toelaten. Al die dingen die voor iedereen goed zijn...maar bij haar wat sterker.
Misschien heb je alleen last van je puberteit, misschien hebben zijn ze in jouw familie wat meer gevoelig enz. Daar kom je vanzelf over een paar jaren achter.
Ik heb een paar jaar geleden het boek "De larf" van Midas Dekker te lezen gekregen om mijn dochter iets meer te snappen. Geweldig! De larf moet egoïstisch zijn, zich vol vreten, om zich straks met uiterste krachtsinspanning uit zijn cocon te wurmen en een vlinder te worden :) sterkte, en zie jezelf a.u.b. niet als "lastig" maar als "gevoelig" groetjes Dinyseij