Hoe kan je iemand helpen die zegt dat niemand hem/haar begrijpt?

De persoon geeft wel aan hulp nodig te hebben, maar ook dat niemand hem/haar begrijpt: wat te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Volgens mij zoekt diegene vooral aandacht. Aangezien hij/zij wel om hulp roept, maar mensen niet de tijd geeft om hem/haar te kunnen begrijpen, denk ik dat diegene wil dat mensen meer tijd aan hem/haar besteden, in plaats van dat zij echt zijn/haar problemen gaan oplossen.

Dus wanneer jij diegene echt wilt helpen, zul je gewoon heel veel aandacht aan die persoon moeten besteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Iemand die zegt dat niemand hem begrijpt wil zijn probleem in stand houden zodat hij er tot in lengte van dagen aandacht mee kan genereren.
Hij wil dus beslist niet dat het probleem wordt opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen houden hun problemen in stand, om er negatieve aandacht mee te trekken, of om hun partner er mee te willen manipuleren.
Neem een poosje afstand, en geef duidelijk aan dat je dit niet wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen worden ook niet begrepen, galileo heeft er een tijdje last van gehad. einstein wers niet begrepen door zijn vrouw... arme albert. je geeft een feit aan, dat feit moet je gewoon een feit laten blijven en verder gewoon normaal met de persoon in kwestie omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat je het probleem hebt gehoord, aangehoord, zeg je:
Als je wilt dat ik je help, dan hoor ik het wel.
Dit laat je gepaard gaan met een kus, een aai over de bol, al naargelang passend is.

En vervolgens ga je verder met je eigen bezigheden.
Inderdaad denk ik ook dat het in eerste instantie genieten van de aandacht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor diegene is het vertrouwd om dit zo te voelen. Om echt dit te doorbreken zou diegene hulp moeten gaan vragen bij een Maatschappelijk werker. Dan kan men nagaan waar dit vandaan komt. Het is aan diegene om zich open te stellen en te willen veranderen. Niemand anders kan dit voor diegene doen alleen hij of zij zelf.
Als men de kern heeft gevonden kan men er aan werken. Daar zal hij of zij de rest van zijn of haar leven profijt van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat die persoon zien dat het probleem niet alleen dan hem/haar is... Als niemand hem/haar begrijpt is dat onwaar... Laat haar/hem spreken en luister alleen... Het is een kwestie van tijd dat het gevoel verandert... Luisteren en de volle aandacht geven is de oplossing...