Neem de zorg op je voor iemand die dat erg goed kan gebruiken. Bedenk hoe je zijn/haar leven aangenamer kunt maken. Kortom: richt je naar buiten en op een dag krijg je door dat alles heel erg relatief is, ook sleur.

In een wereld waar je je alleen maar zorgen kunt maken over hoe je morgen weer te eten hebt voor je koters of jezelf, waar je niet weet of je 's nachts een bed hebt, in zo'n wereld komt deze vraag geen moment bij je op.

Dit soort vragen bezorgen me luxeprobleemkippenvel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Activiteiten die jij leuk vindt doen die je met vriendinnen kan doen of met je partner.
Activiteiten doen die je normaal nooit doet.
Weer even andere patronen in het leven blazen die nieuw voor je zijn. Kan zijn dat je je het zo naar je zin krijgt en weer nieuwe indrukken op doet. Positieve energie in je zelf blazen. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen krijgt er ooit in zijn leven wel eens mee te maken, soms meerdere malen. Sleur. Alles gaat zijn gangetje, je hebt alles goed voor elkaar en dan ga je je afvragen; is dit het nou? Juist in de Westerse wereld komt sleur vaak voor, omdat we het zo goed hebben. Je hebt een relatie, kinderen, een baan, een dak boven je hoofd, een sociaal netwerk, familie, geen financiële problemen. Wat wil je nog meer?

Toegevoegd na 43 seconden:
■Maak met je partner de afspraak om bijvoorbeeld elke maand samen uit te gaan. Lekker uit eten, naar de bioscoop, een weekeindje weg, wat jullie leuk vinden.
■Ook kun je een avond in de week afspreken om thuis uitgebreid te gaan tafelen, gesprekken te voeren die niet alleen maar over de kinderen en werk gaan. Praat zoals vroeger, ontdek elkaar op nieuw. Vraag wat je partners dromen zijn, hoe hij over bepaalde dingen denkt.
■Kijk ’s avonds een film, de ene keer kies jij een film, de andere week je partner. Zet wat lekkers op tafel en kruip tegen elkaar aan.
■Is jullie seksleven een sleur geworden? Maak weer afspraakjes, trek mooie lingerie aan. Gebruik lekker geurende massageolie, doe het eens op een andere plek. Verleid elkaar opnieuw. Kijk eens in een seksshop, misschien krijgen jullie daar leuke ideeën van.

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk voor meer tips op onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beuk erin! Knap jezelf op, ga naar de kroeg (theater zwembad of wat je maar leuk vindt), geniet en leef. Maak een wereldreis, ga wat doen, blijf niet zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op deze vraag lijkt me nogal logisch: alles wat ervoor zorgt dat jouw leven een sleur is, zo snel mogelijk veranderen/verwijderen.

Ik zou voordat je dit gaat doen, goed nadenken of je niet stiekem blij bent dat jouw leven zo regelmatig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je leven een sleur is (geworden), is het zaak dat per direct te veranderen.

Dat kan! Daar heb je zelf enorm veel invloed op. Door je houding te veranderen, door je gedrag te veranderen, door meer te geven en meer te verwachten.

Stel jezelf de volgende vragen:
Wat mis jij in je leven?
Wat zou jij meer in je leven terug willen zien? Meer plezier, spanning, uitdaging, ontspanning….
Hoe zou jij meer willen zijn?
Besluitvaardiger, mondiger, geduldiger, spontaner…
Welk van bovenstaande dingen vind je nu het belangrijkst? Richt daar de komende tijd je bewuste aandacht op. Sta er elke ochtend bij stil wat je die dag wilt ervaren of doen. Spreek dat in gedachten naar jezelf uit.
Bijvoorbeeld: vandaag stel ik me open om meer plezier te ervaren, ook tijdens die saaie vergadering. Of: vandaag ben ik besluitvaardig in alle keuzes die ik te maken heb.
Door je houding te veranderen en je open te stellen voor de mooie dingen in het leven, zul je meer mooie dingen ervaren.

Als je vooral let op dingen die NIET leuk zijn en die je NIET wilt, zullen die een steeds groter deel van je leven uitmaken. Kies waar jij je aandacht op wilt vestigen, en doe dat vervolgens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsjakka!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan met die banaan! ;-) Zonder gekheid ik ben er van overtuigd dat je zelf voor 95% verantwoordelijk ben voor je eigen geluk (het is alleen jammer dat ik alleen de 5 % voorbij zie komen ;-)))))))
het leven een sleur?
tja, lastige vraag...

het leven is zoals het beleefd wordt
door degeen die het als of wat dan ook (sleur) interpreteert
het leven is zichzelf
en alleen maar dat wat jij er zelf van maakt
kijk zie proef beleef en voel
die sleur
dat leven
wauw, zo als het leven zelf eenmalig beleefd kan worden
go and get it!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nou altijd al eens ...... willen gaan doen. Vul in op de puntjes, en ga het dan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij doen altijd leuke dingen in het weekend. Even lekker shoppen en soms ook wel eens wat impulsieve acties.
Dat houdt je jong, en je wordt er weer fit van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je denkt in een sleur te zitten. probeer dan eens iets te doen waarbij je bijvoorbaat denkt. dat is niets voor mij. Het zou zomaar eens mee kunnen vallen.

Zo heb ik een paar jaar geleden het lezen ontdekt en lees nu het ene boek na het andere uit. Op dat moment is er een wereld voor mij open gegaan.
Dit is maar een klein voorbeeldje, maar het trok mij wel uit mijn sleur.

Dwing jezelf eens iets anders te gaan doen, dan wat je tot nu toe gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon door gan met leven! Er komen altijd maar weer leuke dingen op je weg,die de sleur doorbreken en is dat niet het geval voor een tijdje,dan heb je toch iets om naar uit te kijken. Kijk b.v naar mijn spliksplinternieuwe avatar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weekendje gazastrook, er even leker tussen uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plannen maken.
Uitdagingen opzoeken.
Je grens verleggen.

Toegevoegd na 59 seconden:
Optimaal gezond gaan leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan als de wiedeweerga beginnen met leven... En als je leeft dan voel je, ervaar je dat elke seconde dat je hart mag slaan een godsgeschenk is...

Iedereen die iets als een sleur kan ervaren, moest zich schamen... Die neemt het leven als een vast gegeven, als vanzelfsprekend aan en dat is het toch echt niet... Want ik zeg je dat ook jouw leven een einde neemt en eerder dan je denkt wellicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Kijk, dat is nog eens opbeurende praat: morgen kun je dood zijn. Daar kunnen we het mee doen. Joepie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En 16 uur per dag GV'en is helemaal geen sleur.....
Andere dingen gaan doen. Andere partner, andere baan, andere kleren, verhuizen, andere vervoersmiddelen, anders eten, vrijwilligers werk zoeken, andere sport, alles anders dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral je zelf aanpakken!

Zet je zelf er toe om andere dingen te ondernemen!
Dingen die je interesseren maar waar je nooit aan toe bent gekomen.
Zijn die er niet? ga dan op zoek naar iets wat je graag zou willen gaan doen en onderneem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe hobby zoeken, of nieuwe vrienden maken, of jezelf aanbieden als vrijwilliger bij b.v. een buurthuis, of een eigen website opstarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sleur is s buitengewoon herkenbaar en daar hoeft ondanks een eerder gegeven antwoord helemaal NIEMAND zich voor te schamen.

Dat het leven geen gegeven is, wil niet zeggen dat elke dag ook meteen een uitdaging is. Sleur is niks meer of minder dan de keerzijde van zekerheid ;als je de zekerheid en vastigheid en geborgenheid gevonden hebt, moet je op zoek naar dingen om de sleur te doorbreken. Dat is ook een uitdaging waar we allemaal voor staan. Voorkom sleur in je dag, in je relatie, in je werk....maar zonder dat het een voortdurend onzeker avontuur is, want dar wordt je ook niet oud van. Het is als het hele leven ; op en af.

Maar als het leven NOOIT even een sleur is, doe je ZEKER iets niet goed. De periodes dat het dat wel even is, zijn de periodes dat je op zoek moet naar nieuwe hobbies, bezigheden, invullingen voor je relatie, interesses, etcetera. Je kunt er echter ook voor kiezen heerlijk ongegeneerd te genieten van je 'saaie, voorspelbare' bestaan. Soms lijkt het ook wel een beetje aangepraat, alsof een vast fundament onder je bestaan iets onbehoorlijks is, maar het kan juist heerlijk zorgeloos genieten zijn.

Wees blij dat de tijd dat iedere nieuwe dag een strijd was om de avond in één stuk en met een volle buik en warme voeten te halen, achter ons ligt.