Als je perst op de wc, is dat dan slecht voor je en waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zal wel moeten anders kan je niet poepen.
behalve als je aan de dunne bent dan, maar dat heeft weer andere oorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met plassen of poepen? Met plassen kun je het beter niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel met poepen, er zijn er niet veel die van plassen aambeien krijgen denk ik :)

Het beste antwoord

Zoals ook al in meerdere antwoorden staat:
Beetje persen kan geen kwaad.
Bij vaak harde ontlasting kun je last krijgen van Aambeien.
Bij de maaltijd water drinken, pruimen en vezelrijk fruit.
absoluut geen chocolade! (cacao remt de ontlasting)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (9)

Nee hoor is niet echt slecht tenzij je te hard perst, dan kan je aambeien krijgen. Ook als je gevoelig bent voor aambeien kun je die vrij snel krijgen als je perst.
Normaal hoef je niet te persen en komt het vanzelf.
Soms moet je echter een beetje helepen met persen.
Dat is normaal en niet slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje persen zal je toch echt wel moeten denk ik. Of er moet weer iets anders aan de hand. Maar als je heeel erg moet persen om er iets uit te krijgen dan is dat niet goed voor je, en ook niet prettig. Dan kun je misschien toch beter even naar de huisarts vragen, wie weet is je voeding niet goed of is er iets mis met je lichaam.

Volgens mij kun je van extreem persen aambeien krijgen. Ook niet prettig denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je e hard perst, kan het ook zijn dat er aan ader in je hoofd knapt en dan heb je een probleem.
Dat is ook wel gebeurt.
Maar als jij gewoon perst op de wc, is dat niet erg, want het is natuurlijk en ook behoorlijk noodzakelijk als je het mij vraagt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je geen darm uitpoept, geen probleem. Anders moet je pruimen en vezels eten, dat laat de boel wat beter glijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, er is weer een minkukel bezig geweest. Als je een min geeft, zeg dan ook waarom en wees dan niet laf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min van deze minkukel omdat je aambeien kan krijgen ook als je niet je darm uitmest. en gezond zijn die aambeien niet (prettig ook niet overigens) (dacht dat je dat zelf ook wel zou snappen eigenlijk)
Zolang je geen gesprongen aderen in je ogen krijgt zal ik er geen issue van maken. Eet goed, vezels. Als je nu elke dag echt moet persen en je legt betonnen keutels dan zal ik toch even naar de dokter gaan. Drink ook veel water, 2 liter per dag, dan voorkom je al heel veel problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel amusant om jouw antwoorden te lezen. 'Betonnen keutels' :D
Goed antwoord +1
Normaal gesproken niet, maar onder bepaalde omstandigheden wel. Bij hartklachten bijvoorbeeld. Toen mijn opa een hartinfarct had gehad, kreeg hij een lijst met dingen mee die hij moest en niet mocht, en persen stond op het verboden lijstje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Persen op de wc kan geen kwaad. Als je erg hard perst heb je kans op aambeien. Als je last van verstopping hebt, moet je zorgen dat je meer voedingsvezels binnen krijgt: die zorgen voor een goede stoelgang. Vezelrijk voedsel zijn groente, fruit en graanproducten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hard perst is het slecht want dan kan je anus scheuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals al geantwoord is een beetje persen is normaal, hard persen veroorzaakt aambeien, mocht je last hebben van een moeilijke stoelgang raad ik je aan om veel vezels te eten wat ook goed helpt zijn pruimen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+