Hoe kan ik d.m.v. welke oefeningen mijn beginnend buikje er weer af trainen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Eerst en vooral kan je je eetgewoontes proberen aan te passen zonder dat je echt op dieet hoeft te gaan. Zo kan je minder grote porties nemen dan dat je gewoon bent. Wat je zeker moet vermijden is het opgeblazen gevoel dat je hebt als je gedaan hebt met eten. Vermijdt tussendoortjes om je spijsvertering te laten rusten maar als je toch een tussendoortje wil, neem dan iets dat niet echt belastend is zoals een appel of een soepje.

En natuurlijke sporten! Het hoeft niet vermoeiend te zijn!
Enkele voorbeelden om aan dagelijkse beweging te doen:

-Doe een verkwikkende avondwandeling;
-Vrijen; ( ken je nog een leukere manier van sporten!? )
-Ga met de fiets naar het werk;
-Doe buikspieroefeningen;
-Parkeer je auto net niet voor de deur maar zorg ervoor dat je een kort stukje moet wandelen;
-Gebruik de trap in plaats van de lift;
- ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hardlopen schijnt erg efficient te zijn. Een kwartier hardlopen per dag helpt waarschijnlijk al flink (=vergelijkbaar met 45min. fietsen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bier laten staan, ik merk dat als ik bier drink zich dat vrijwel meteen afzet op m'n buik.
Sit up oefeningen trainen de buikspieren.
Maar zoals hierboven vermeld alle vormen van bewegen helpen mee. Hoewel ik heb begrepen dat zwemmen alles behalve je buik traint.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Powerhouse, oftewel de hele dag je buik intrekken. Het lijkt vermoeiend en dom, maar het is de basis van veel fitness-soorten. Maar ga er flink bij bewegen, die 30-minuten-per-dag regel is er niet voor niets. En na dat bewegen niet weer vet gaan eten, anders helpt het weer niet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga trainen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Wandelen is erg goed voor de vet verbranding (beter dan hardlopen, dan gebruik je meer suikers) en er zijn (bijna) ieder weekeinde wel wandel marsen door heel Nederland (als je een beetje zoekt kan je waarschijnlijk ieder weekeinde wel aan een georganiseerde tocht mee doen in je nabije omgeving). Zo zie je ook nog eens wat van de omgeving.

Als je dat combineert met een gestaag groeiend aantal sit-ups bij het wakker worden zou je een heel eind van je buikje af moeten komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het beginnend buikje heeft meer te maken met een juist houding aan te nemen op elk moment. Dus de buikspieren aantrekken en een rechte rug aanmeten.Als je bovendien let op gezonde voeding en je jezelf de nodige DISCIPLINE oplegt kan je terug naar de alomgeprezen washboard.Conclusie in één woord : disicpline