Heeft elk lid van het gezin de zelfde symptomen bij buikgriep?

Elk lid van ons gezin beleefd deze griep anders. De twee dochters hebben meermalen gespuugd en één was ook aan de diarree, mijn vrouw hoefde maar één keer te spugen, en ik had één keer heel waterige ontlasting.
Vraag; hebben wij nu allemaal de buikgriep gehad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, het kan zeer goed dat mensen de buikgriep op hun eigen manier ervaren.
Hoe jonger mensen zijn, hoe heviger de klachten meestal zijn. Dat uw dochters de meeste klachten gehad hebben en u en uw vrouw veel minder is dus niet zo verwonderlijk.
Naast het virus zijn er ook verschillende factoren binnen de persoon zelf, die uitmaken of er klachten ontstaan en zo ja welke dan. De leeftijd is slechts een van deze factoren.

Voor mij klinkt het alsof u thuis een klassiek epidemietje van de buikgriep hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vooral 's avond last van een vol gevoel in de maag. Hoe lang is aannemelijk dat dit zo doorgaat en moet dit verder worden uitgeziekt, of kan ik het werk weer hervatten zonder dat ik kans loop op herhaling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastig om dat met zekerheid te zeggen. Doorgaans duurt een buikgriep een paar dagen en knapt dan vanzelf weer op. Pas als het meer dan twee weken duurt is er reden om aanvullend onderzoek in te stellen.
Een praktische regel is dat u gewoon aan het werk kunt als u zich daar goed genoeg voor voelt. Diarree op zich hoeft geen reden te zijn om thuis te blijven, zolang de het niet te vaak komt en u na toiletgang de handen wast. Naar het werk gaan als u nog braakt vinden uw collega's vast niet fijn.