Rug vast, wat te doen?

Toen ik laatst gemasseerd werd, op kamp, werd mij verteld dat mijn rug helemaal vast zit (bij masseren voelt dat hard aan) toen iemand mij op een bepaalde plek in mijn rug aanraakte kromp ik ineen.
Ik heb nogal wat meegemaakt, maar weet niet of dat in verband gebracht kan worden met lichamelijke pijn.

Ik ga niet naar de dokter toe, want dan moeten mijn ouders weten wat er is, dat weten ze wel deels, maar het is lastig uit te leggen!! ik doe het gewoon niet punt uit!
dus als iemand een andere oplossing heeft graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg een beetje het idee dat jij nogal de behoefte hebt om mensen te laten weten dat jij nogal wat hebt meegemaakt he? Of heb ik het mis? ;)

Antwoorden (4)

Je kunt ook zonder toestemming van je ouders langs de huisarts gaan. De huisarts is verplicht om te zwijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Margrietje,

Dat jouw rug vast zit komt waarschijnlijk door stress.
Geestelijke pijn en een naar verleden kan zeker in verband worden gebracht met lichamelijke pijn.
Je wilt een andere oplossing als naar de dokter en dan komt het probleem, want een fysiotherapeut zou je rug lekker los kunnen maken. Maar aangezien je dat niet wilt wordt het erg lastig.
Je kunt op een sport gaan en wat meer gaan bewegen met begeleiding of ga op yoga om te ontspannen dan is altijd goed.

Sterkte meis.

Toegevoegd na 1 minuut:
dan=dat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga voor Yoga :D
thanks
xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan!
Pas goed op jezelf.
Maar wat valt er uit te leggen aan je ouders dan? Je rug zit vast, that's it toch? Dat kan door veel verschillende oorzaken komen. Het kan natuurlijk stress zijn, maar misschien komt het ook wel door een verkeerde houding. Als je er persé niet mee naar een fysiotherapeut of masseur wilt, kun je misschien zelf proberen het te masseren. Terwijl je op bed ligt, zet je je duimen op de pijnlijke plekken in je rug en gaat er op liggen. Fietsen is heel erg goed om een onderrug soepel te houden, maar ja... dan moet ie wel eerst losgemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat je eerst een massage-sessie nodig hebt om er achter te komen dat je rug vast zit zegt eigelijk dat je er weinig last van hebt!

Je moet nl. oppassen dat je door het ;losmaken niet JUIST meer last gaat krijgen.
Het kan nl. vanzelf weer over gaan. Losmaken is altijd geforceerd en moet je alleen doen als je er echt last van hebt (en niet als iemand erin zit te porren)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het losmaken kun je inderdaad tijdelijk meer last krigjen, maar dat is positief. Alle spieren worden door de massage in een andere (betere) stand gezet en dat kan voor wat aanpassingsproblemen zorgen.