Kan hoesten leiden tot een gesprongen ader in het oog?

Paar nachten terug moest ik een paar keer nogal hard hoesten. De volgende dag constateerde iemand op mijn werk dat er een adertje gesprongen was in mijn oog.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

jep dat kan zeker...heb ik gehad..kan verder geen kwaad, maar als je er toch even naar wilt laten kijken, toch maar even langs de huisarts, maar gaat na 2 a 3 weken weer over, verdwijnt vanzelf........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het ziet er zo eng uit, he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een -. Iemand liegt toch niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Minnenman/-vrouw slaat weer toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is momenteel wel erg met die minnen he... Irritant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een complot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(minnen is gemeld, als het te erg wordt graag reactie via contact naar beheerders) met voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
achja...who cares...........

Andere antwoorden (2)

Als de druk maar hoor genoeg oploopt, dan kan dat, ja. Ook niezen kan leiden tot zo'n gesprongen adertje.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien was het iets anders, maar ik hou het bij het niezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel hoesten.
jc54
14 jaar geleden
Bij allebei kan de druk in je gehele hoofd tijdelijk flink toenemen, vooral bij niezen, als je probeert die tegen te onderdrukken.
Een gesprongen ader door hoesten gaat vanzelf weer over en is ook onschuldig, maar als dit vaak gebeurd zou ik eens de bloeddruk en glucosewaarde laten controleren!