Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sommige mensen. Hebben metalen zilveren spalken om de vingers wat is dat?

Laatste tijd zie ik ze steeds meer.
Maar wat is het eigenlijk.
Of on en enkele vinger of om meerdere.
Zijn zilver kleurig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan vele oorzaken hebben. ik heb het eens gevraagt aan iemand die ze had en zij had ze vanwege een spierziekte. maar welke spierziekte weet ik niet meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit worden 'silversplints' genoemd. Splint is het Engelse woord voor spalk.
Deze dingen zijn er voor mensen die de vingers of gehele hand moeten fixeren omdat ze anders (door bijvoorbeeld een spierziekte) snel uit de kom raken, of vergroeien. Dit kan komen door bijvoorbeeld reumatoïde artritis, fybromialgie of hypermobiliteit.
Het geeft stevigheid en steun, wat essentieel is bij deze aandoeningen.
Ze zien er bovendien ook erg mooi uit (vindt mijn achterbuurvrouw ook, die ze om beide handen heeft vanwege zware reuma), beter dan de siliconen braces.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kennis van mij heeft deze omdat ze in een rolstoel zit en deze haar vingers bescherming geven bij het continue draaien aan de wielen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een hulpmiddel, dat eruit ziet als een zilveren sieraad, om de vingers te kunnen strekken. Een kennis van mij heeft dit om al haar vingers, als een armband om haar vingers, door een ziekte kan ze haar vingers niet strekken. Ik vermoedt dat je dit bedoeld, ik kan er helaas geen naam of afbeelding bij vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen met spierdystrofie of reuma om de gewrichtjes rust te geven door ze met die spalken te immobiliseren. Dit kan nodig zijn wanneer de gewricht(jes) ontstoken zijn of na operatie aan de vingers , bijv. Na plaatsing van nieuwe gewricht(ten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding