Hoe kom je minder arrogant over?

Ik zit een tijdje in de bovenbouw en ik heb aardig veel vrienden. Mijn vriendinnen hebben ook nieuwe vriendinnen ontmoet. Toen een meisje aan die vriendin vroeg met wie ze omging vertelde ze ook mijn naam, waarop dat meisje met een hele *ugh* toen mijn naam zei. Ik hoor dit wel vaker en ik hoor weleens dat ik arrogant eruit zie. Dit heeft veel effect op mijn sociale leven omdat mensen dit weer aan anderen door vertellen. Ik ben totaal niet arrogant en ik heb nou ook weer niet zoveel zelfvertrouwen. Hoe kom je nou minder arrogant over? Ik heb hier heel veel last van omdat mensen tegenwoordig alleen nog maar op je uiterlijk oordelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet arrogant overkomen heb je zelf in de hand (voor een groot deel toch) Begin maandag eens met gewoon groeten, en dat hoeft helemaal niet uitgebreid met 3 zoenen, maar gewoon goedemorgen, hallo, hoi, maakt niet uit wat. Als je die drempel gehad hebt, kun je erbij vragen: Leuk weekend gehad?, hoe ging dat vak bij jou? En het beste nog: complimentjes maken (en dat is heel moeilijk voor veel mensen, complimenten krijgen is soms ook eng, maar wel leuk) Dus: wat een leuk shirt heb je aan. wat deed je het goed met aardrijkskunde, wat zit je haar leuk. En zo verder, en dan ben je tegen de zomervakantie een heel stuk minder arrogant voor veel mensen

Je hebt veel vrienden schrijf je. Misschien is het meisje van die hele "ugh" daar een beetje jaloers op. Verlegen mensen worden ook vaak als arrogant gezien. Meestal is iemand niet zoals de ander dat hij/zij is. Op jonge leeftijd mist men nog een paar levenshoofdstukken om een ander kunnen beoordelen. Op latere leeftijd ook nog hoor. Blijf jezelf, trek je mondhoeken iets omhoog maar overdrijf het niet. Ga geen toneelspelen en doe je niet anders voor dan je bent. Het kan kort of lang duren, maar je valt toch een keertje door de mand. Je echte vrienden weten hoe je bent, en daar gaat het om, die vriendschappen zijn pas echt belangrijk en die moet je koesteren. Personen die anderen alleen op uiterlijkheden beoordelen zijn van alle tijden maar die wil jij toch niet tot je vrienden rekenen? Toegevoegd na 11 uur: Moet zijn: meestal is iemand niet zoals de ander ""hem/haar ziet".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100