Hoe kom je minder arrogant over?

Ik zit een tijdje in de bovenbouw en ik heb aardig veel vrienden. Mijn vriendinnen hebben ook nieuwe vriendinnen ontmoet. Toen een meisje aan die vriendin vroeg met wie ze omging vertelde ze ook mijn naam, waarop dat meisje met een hele *ugh* toen mijn naam zei. Ik hoor dit wel vaker en ik hoor weleens dat ik arrogant eruit zie. Dit heeft veel effect op mijn sociale leven omdat mensen dit weer aan anderen door vertellen. Ik ben totaal niet arrogant en ik heb nou ook weer niet zoveel zelfvertrouwen. Hoe kom je nou minder arrogant over? Ik heb hier heel veel last van omdat mensen tegenwoordig alleen nog maar op je uiterlijk oordelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word Belg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een slechter advies bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja bekend probleem.
Maar bekijk het eens van de andere kant.
Als die mensen alleen naar het uiterlijk kijken en niet de moeite nemen om je te leren kennen., WIL je dan vrienden met hun zijn?
Voor mij hoeft dat niet. Vriendschap komt van 2 kanten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Mobie. Zo heb ik van nature een chagrijnige kop ;-) Ga jezelf niet veranderen om wat enkele personen van je vinden, je hoeft geen vrienden te zijn met iedereen.

Het beste antwoord

Niet arrogant overkomen heb je zelf in de hand (voor een groot deel toch)
Begin maandag eens met gewoon groeten, en dat hoeft helemaal niet uitgebreid met 3 zoenen, maar gewoon goedemorgen, hallo, hoi, maakt niet uit wat. Als je die drempel gehad hebt, kun je erbij vragen: Leuk weekend gehad?, hoe ging dat vak bij jou? En het beste nog: complimentjes maken (en dat is heel moeilijk voor veel mensen, complimenten krijgen is soms ook eng, maar wel leuk)
Dus: wat een leuk shirt heb je aan. wat deed je het goed met aardrijkskunde, wat zit je haar leuk.
En zo verder, en dan ben je tegen de zomervakantie een heel stuk minder arrogant voor veel mensen
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ook zeker waar, wat meer aandacht aan anderen geven +.
Kristal
10 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Ik zal zeker dat van die complimenten vaker doen!

Andere antwoorden (1)

Je hebt veel vrienden schrijf je. Misschien is het meisje van die hele "ugh" daar een beetje jaloers op. Verlegen mensen worden ook vaak als arrogant gezien. Meestal is iemand niet zoals de ander dat hij/zij is. Op jonge leeftijd mist men nog een paar levenshoofdstukken om een ander kunnen beoordelen. Op latere leeftijd ook nog hoor. Blijf jezelf, trek je mondhoeken iets omhoog maar overdrijf het niet. Ga geen toneelspelen en doe je niet anders voor dan je bent. Het kan kort of lang duren, maar je valt toch een keertje door de mand.
Je echte vrienden weten hoe je bent, en daar gaat het om, die vriendschappen zijn pas echt belangrijk en die moet je koesteren. Personen die anderen alleen op uiterlijkheden beoordelen zijn van alle tijden maar die wil jij toch niet tot je vrienden rekenen?

Toegevoegd na 11 uur:
Moet zijn: meestal is iemand niet zoals de ander ""hem/haar ziet".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben verlegen maar kom arrogant en bitchy over. Hou er wel van. Je bent wie je bent verander je niet voor andere.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Knappe mensen hebben daar ook vaak last van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, ook te zwart/donker opgemaakte ogen kunnen een andere uitstraling teweeg brengen, dan dat je wil. Probeer dat eens wat zachter te maken, door lichtgrijs te gebruiken bijvoorbeeld.
Kristal
10 jaar geleden
Is ook zo Crea, je kan jezelf er wat zachter doen uitzien. Maar dan alleen als jij je ook zachter van binnen voelt Xphi.
Wanneer je uiterlijk niet met je innerlijk klopt kunnen er ook misverstanden ontstaan, kijk gewoon eens in de spiegel alsof het de eerste keer is en ga eens neutraal kijken of je uiterlijk bij jou innerlijk past. Misschien helpt een kleine aanpassing aan je innerlijk iets.
Sterkte :)